Особливості реалізації комунікативних намірів на матеріалі інтернет-ресурсів
Переглянути
Дата
2024-03Автор
Бухінська, Тетяна
Гладкоскок, Леся
Черська, Жанна
Metadata
Показати повний опис матеріалуКороткий опис(реферат)
Стаття присвячена вивченню реалізації комунікативних намірів студентів на матеріалі інтернет-ресурсів
із застосуванням корпусних технологій у лінгвістичних розвідках та при вивченні іноземних мов, здійсненню
порівняльного аналізу згідно з опитуваннями українських та румунських студентів в умовах дистанційної осві ти. В опитуванні взяли участь 51 студент філологічного факультету Чернівецького національного університе ту імені Юрія Федьковича та 53 студенти-філологи Сучавського університету Штефан чел Маре, які вивчають
англійську та німецьку мови як іноземні.
Узявши до уваги актуальність та доступність корпусних технологій для використання у наукових лінгвістич них розвідках та з метою формування іноземномовних комунікативних навичок при дистанційному навчанні, роз глянуто особливості дослідження різночастинномовних лексичних одиниць на матеріалі англомовного корпусу
english-corpora.org та німецькомовного корпусного ресурсу dwds.de. У центрі дослідження – аналіз студентами
синтагматичних зв’язків лексичних одиниць англійської та німецької мов із акцентом на колокаційні особливості
у рамках сполучуваності на рівні слова при використанні корпусних технологій.
Дослідження сполучуваності лексичних одиниць на рівні слова неможливе лише на основі так званого
комп’ютерного «машинного відбору», а вимагає детального вивчення на підгрунті семантичних особливос тей слововживання та із урахуванням полісемічних ознак зафіксованих слововживань. Цей етап дослідницької
діяльності був оцінений 67% українських студентів як найскладніший із вагомою інвестицією часу щодо аналі зу англійських та німецьких словосполучень, у той час коли тільки 52% румунських студентів зазаначили, що
витратили на цей вид діяльності найбільше часу. Такий результат пов’язаний, на наш погляд, із різним рівнем
довузівської підготовки студентів іноземними мовами.
У опитуванні щодо ефективності використання корпусних технологій задля виконання самостійної роботи у
форматі дистанційного навчання 74% українських студентів визнали, що їхній рівень володіння лексикою істот но підвищився. Збільшення словникового запасу визначене і у 80% румунських респондентів, які використовували
у своїй самостійній роботі зазначені корпуси. Однак зафіксовано відмінності у покращенні володіння лексичним
матеріалом в усному мовленні, що пов’язано, на нашу думку, із різними традиційними підходами щодо вивчення
іноземних мов в обох країнах у історичному аспекті.
У перспективі доцільно детальніше проаналізувати реалізацію комунікативних намірів у досліджуваних
групах на письмі задля отримання оптимальних результатів щодо можливостей розкриття комунікативного
потенціалу студентів із використанням корпусних технологій.