Особливості використання інтерактивних мультимедіа в освітньому процесі початкової школи
Abstract
Стаття присвячена одній з актуальних проблем сучасної початкової освіти – використанню інтерактивних мультимедіа в освітньому процесі початкової школи. Зокрема,
проаналізовано поняття «інтерактивний
засіб», «інтерактивне зображення», «інтерактивний плакат» та «інтерактивне
мультимедіа», здійнсено їх розмежування.
Розглянуто класифікацію типів інтерактивних мультимедіа в освіті (навчальні
ігри, мультимедійні навчальні посібники,
інтерактивні симуляції, віртуальні екскурсії
та музеї, інтерактивні плакати, навчальні
платформи, інтерактивні відео, інтерактивні презентації, інтерактивні картки).
На основі аналізу науково-педагогічної літератури визначено труднощі, з якими зустрічаються вчителі при використанні інтерактивних мультимедіа в початковій школі
(обмежений доступ до інтерактивних мультимедіа, недостатня підготовка вчителів,
перевантаження інформацією, проблеми з
увагою та концентрацією, відсутність особистого контакту, необхідність належного
контенту). Відповідно до зазначених труднощів у використанні інтерактивних мультимедіа в освітньому процесі, запропоновано рекомендації щодо їх подолання (вибір
якісного контенту, регулярні тренінги та
курси для вчителів щодо використання
інтерактивних мультимедіа, дотримання
балансу між традиційними методами та
засобами та інтерактивними мультимедіа; інтегрувати інтерактивні елементи
поступово, враховуючи вік та особливості
учнів).З’ясовано, що застосування інтерактивних мультимедіа на уроках у початковій школі є ефективним інструментом для
підвищення зацікавленості та залученості
учнів в освітній процес. Ці засоби створюють стимулююче та захоплююче навчальне
середовище, сприяючи успішному засвоєнню
матеріалу і розвитку креативного мислення. Визначено перспективи подальших
досліджень, що включають розширення
розуміння впливу інтерактивних мультимедіа на освітній процес та результат
здобувачів освіти, вивчення оптимальних
стратегій використання для підвищення
зацікавленості та мотивації.