Show simple item record

dc.contributor.authorБигар, Ганна
dc.date.accessioned2024-10-26T16:58:28Z
dc.date.available2024-10-26T16:58:28Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationГанна Бигар. ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ: ОСНОВНІ ЧИННИКИ ТА ПРОГРАМНО-ЦІЛЬОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ / Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип. 78, том 1, 2024. С. 263-269.uk_UA
dc.identifier.issn2308-4855 (Print)
dc.identifier.issn2308-4863 (Online)
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/10709
dc.description.abstractУ статті проаналізовано проблеми здоров’язбереження в початковій школі, визначено внутрішньо шкільні чинники, що впливають на формування, зміцнення та збереження здоров’я молодших школярів та представлено програмно-цільове забезпечення здороб’язбережувального середовища початкової школи. Узагальнено внутрішньошкільні чинники, що впливають на формування, зміцнення та збереження здоров’я молодших школярів: недостатня увага щодо психологічного мікроклімату під час уроків в початковій школі; інтенсифікація навчального процесу; нервово-емоційна напруга дітей; невідповідність методик та технологій навчання віковим та функціональним можливостям молодших школярів; недотримання елементарних фізіологічних та гігієнічних вимог щодо організації навчального процесу; функціональна неграмотність педагога у питаннях охорони та зміцнення здоров’я молодших школярів; часткове руйнування служб шкільного медичного контролю; відсутність системної роботи з формування уявлень про здоров’я та здоровий спосіб життя як цінності. Проаналізовано основні напрями створення здоров’язбережувального середовища в початковій школі: внесення нових елементів до структури освітнього процесу, впровадження здоров’язбережувальних технологій; зміна умов шкільного середовища та режиму роботи школи; покращення матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення; формування культури здоров’я у вчителів, учнів та батьків; розробка та впровадження моделі реалізації закладами освіти функції збереження та зміцнення здоров’я учнів початкової школи. Підсумовано, що формування здоров’язбережувального середовища початкової школи базується на таких формах і видах діяльності: система корекції порушень соматичного здоров’я; різні форми організації навчально-виховного процесу з урахуванням його психологічного та фізіологічного впливу на організм учнів; контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних норм; система медико-психолого-педагогічного моніторингу стану здоров’я, фізичного та психічного розвитку молодших школярів; розробка та реалізація навчальних програм з формування культури здоров’я та здоров’язбереження; служба психологічної допомоги вчителям та учням.uk_UA
dc.description.sponsorshipкафедра педагогіки та методики початкової освітиuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.subjectздоров’я, здоров’язбережувальне середовище, молодші школярі, внутрішньо шкільні чинники, початкова школа, цільова програмаuk_UA
dc.titleПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ: ОСНОВНІ ЧИННИКИ ТА ПРОГРАМНО-ЦІЛЬОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record