Формування професійної компетентності студентів в умовах адаптивно-цифрового середовища закладу вищої освіти
Переглянути
Дата
2021Автор
Чубрей, Олександра
Мудренко, А
Шепель, О
Metadata
Показати повний опис матеріалуКороткий опис(реферат)
У статті досліджується процес формування професійної компетентності студентів в умовах адаптивноцифрового середовища закладу вищої освіти для забезпечення якісної освітньої підготовки майбутніх кваліфікованих фахівців. Проаналізовано трактування сутності категорій «компетентність», «професійна компетентність» і «професійна компетентність студента» та досліджено основні характерні ознаки професійної
компетентності. Проаналізовано основні різновиди професійної компетентності, такі як соціальна компетентність, спеціальна компетентність, індивідуальна компетентність та особиста компетентність. Установлено, що формування компетентного спеціаліста нового покоління неможливе без створення цілісного освітнього
простору на різних його рівнях та ступенях в умовах адаптивно-цифрового середовища закладу вищої освіти.
Проаналізовано положення концепції формування професійної компетентності студентів в умовах адаптивно-цифрового середовища закладу вищої освіти. Визначено, які види цифрових технологій застосовуються для
формування професійної компетентності студентів в умовах адаптивно-цифрового середовища закладу вищої
освіти. На основі проведеного опитування студентів установлено, що викладачі найчастіше застосовують
такі цифрові технології: мобільне навчання (100%), електронне навчання (98%), самостійне навчання (90%),
віртуальний клас (85%) та масові відкриті онлайн-курси (MOOC) (71%). Доведено, що викладачі дуже рідко
застосовують LCMS (систему управління змістом навчання) (1%), систему управління курсами (CMS) (2%),
NGDLE (цифрове навчальне середовище наступного покоління) (4%), PIES (персоналізовану інтегровану освітню
систему) (4%). Викладачі навчальних закладів зазначили, що найбільше застосовують такі цифрові технології:
електронне навчання (100%), мобільне навчання (99%), самостійне навчання (95%), змішане навчання (93%) та
LCMS (систему управління змістом навчання) (91%).