ХАРАКТЕРИСТИКА ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ПРИРОДИ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ CHARACTERISTICS OF PEDAGOGICAL CONDITIONS OF FORMATION OF A VALUE ATTITUDE TO NATURE IN JUNIOR SCHOOLCHILDREN
Abstract
Наукове дослідження присвячене питанням
ціннісного ставлення до природи, екологічній
освіті та вихованню. Актуальність теми
визначається процесами, які відбуваються
в сучасному світі, і зумовлена існуючими у
світі екологічними проблемами. Питання
про взаємини людини і природи є одним з
найважливіших, а екологічна освіта – одним
з провідних напрямків освіти. Формування
екологічної компетентності визначається
одним із пріоритетних завдань Нової української школи.
У статті обґрунтовано значення формування у молодших школярів ціннісного
ставлення до природи. Описано важливість
виховання у дітей молодшого шкільного віку
екологічних цінностей. Проведено теоретичний аналіз науково-педагогічної літератури, що дало змогу розкрити стан розробки проблеми дослідження та дослідити
теоретичні засади виховання ціннісного
ставлення до природи у дітей.
У статті розкривається сутність таких
понять як умова, педагогічні умови та ціннісне ставлення до природи. Визначенні різні
підходи щодо тлумачення поняття «педагогічні умови». Основна увага зосереджується на теоретико-методичних засадах
формування у молодших школярів ціннісного
ставлення до природи. Запропоновані також
найвагоміші педагогічні умови формування
ціннісного ставлення до навколишнього
середовища. Окресленні основні принципи
організації взаємодії дитини з природою.
Висновки і рекомендації щодо педагогічних
умов формування ціннісного ставлення до
природи служать вдосконаленню роботи
з молодшими школярами над виробленням
даної риси. Комплекс використаних методологічних підходів дозволяє розглядати досліджувану проблему з урахуванням соціального, професійного і педагогічного аспектів.
Положення зазначеного дослідження допоможуть вчителям початкових класів глибше
усвідомити необхідність формування у
молодших школярів ціннісного ставлення до
природи.