Концептуальні засади розвитку вищої педагогічної освіти в країнах Європейського Союзу і Україні.
Abstract
У статті розкрито європейський вектор стратегічних змін у
розвитку вищої педагогічної освіти в Україні, визначено концептуальні засади її подальшої модернізації, а саме:
забезпечення рівного доступу до вищої педагогічної освіти на всіх її рівнях, яка повинна сприяти розвитку компетенцій
громадян, необхідних для їх працевлаштування, ефективної праці і подальшого навчання; приведення системи освіти України у відповідність до вимог ринку освітніх ресурсів і праці; покращання якості освіти і забезпечення її конкурентоспроможності на місцевому та міжнародному ринках праці; удосконалення механізмів управління закладами вищої освіти, відповідно до вимог сьогодення, що здійснюють підготовку педагогічних кадрів шляхом розвитку їх автономії; реформування системи досліджень та інновацій шляхом демонополізації її фінансування, з використанням відповідних правил, спрямованих на підтримку передового досвіду в галузі освіти і науки; модернізація матеріально-технічної бази ЗВО країни; всебічна підтримка мобільності студентів і науково-педагогічних працівників