Використання ароматерапії в логокорекційній роботі з заїкуватими дошкільниками
Abstract
Проблема виховання та навчання дітей з порушеннями
психофізичного розвитку (ППФР) вже давно турбує сучасне суспільство.
Дане питання зумовлене постійним оновленням змісту спеціальної освіти
та впровадженням новітніх педагогічних корекційних технологій, які мають
на меті допомогти дітям з особливими освітніми потребами (ООП).
Визначають різні категорії дітей з ООП, найбільш поширеною серед них є
категорії дітей із порушеннями мовлення.
Порушення мовлення, зазвичай, виступають як самостійні порушення
розвитку, так і на тлі інших порушень, як вторинна симптоматика. Всі
порушення мовлення в межах логопедичної науки, класифікуються в межах
психолого-педагогічної та клініко-педагогічної класифікацій.
Проблемою заїкання займаються не лише логопеди, вона актуальна
для психологів, педагогів, реабілітологів, арт-терапевтів, дефектологів,
представників медичної галузі. Багато фахівців, що вивчали проблему
заїкання, вважають, що раннє послаблення негативних психічних станів,
сприятливо впливає на подальше подолання проявів цього порушення.
Останнім часом актуальності набуває такий засіб додаткового
впливу: лікування та реабілітації як ароматерапія, адже вона є більш
природним, майже не викликає побічних реакцій, зменшує важкість
перебігу порушень, підвищує імунітет. ЇЇ мета – усунення або ослаблення
мовленнєвих судом і супутніх розладів голосу, дихання, моторики та
мовлення; оздоровлення і зміцнення нервової системи і всього організму в
цілому, сприятливий психологічний вплив на стан нервової системи.