ВИВЧЕННЯ ГЕОМЕТРИЧНОГО МАТЕРІАЛУ У ПОЧАТКОВОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ
Abstract
Математика в початковій школі – є однією із найважливіших дисциплін. Вона розвиває спостережливість, уяву, логічне, образне мислення, яке є основою творчості, складовою частиною інтуїції. Саме на уроках математики формуються особисті якості дитини: організованість, здатність швидко та якісно приймати рішення, зібраність.
Зважаючи на те, що основною метою сучасної школи, як зазначає О.Я. Савченко, «є підготовка учнів до життя, до суспільно - корисної праці, особливої ваги слід надавати тим питанням програми, з якими її вихованці не раз зустрічатимуться у своїй життєдіяльності, і одним з цих питань курсу математики є вивчення саме геометричного матеріалу»[24].
Особливе завдання з ознайомлення учнів з цими питаннями покладено на початкові класи, оскільки молодшим школярам властиве образне мислення, гострі уявлення і сприйняття. Елементарні знання з геометрії, отримані в початковій школі, стануть основою для архітектурної споруди «геометрія» точної і красивої в майбутньому. Для того, щоб будівля була міцною і надійною, їй необхідно, щоб поняття, терміни, ідеї, отримані на ранніх етапах вивчення, стали міцною опорою для її розширення і поглиблення.
У початковій школі геометричний матеріал не складає окремих розділів курсу математики. Він пов’язується з арифметичним матеріалом та з вивченням величин і, рівномірно розподілений по всьому курс,і зустрічається майже на кожному уроці. На думку психологів: «Рівень розвитку просторового мислення та уявлень вважається одним з основних критеріїв математичного розвитку особистості». Сприймання простору включає в себе: напряму. в якому вони перебувають; величини та форми предмета; сприймання відстан,і на якій предмети розміщені від нас і один від одного.
Вивчаючи геометрію, школярі мають змогу познайомитися з безліччю просторових форм і предметами, геометричними фігурами та їх властивостями, набувають навичок вимірювання, побудови, конструювання, креслення.
Геометричний зміст початкового курсу математики сприяє не лише освоєнню такими вміннями, що включає математична компетентність, але і формуванню елементів ключових компетенцій, наприклад навички критично мислити, знаходити різні способи для вирішення навчальних завдань, складати алгоритм виконання дій, аналізувати і відбирати необхідні для вирішення задач дані або інформацію, будувати зв'язні висловлювання з використанням математичної термінології, працювати і взаємодіяти в групах або команді тощо.