dc.description.abstract | Діяльність українських товариств наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття в умовах національно-культурного
відродження активізувало учительський рух, що, крім того, підсилювався завдяки педагогічним друкованим органам, на сторінках яких висвітлювалися найрізноманітніші проблемні питання педагогічно-дидактичного характеру,
пов’язані зі створенням підручників, матеріального забезпечення вчителів тощо. Йдеться про часописи «Промінь»,
«Каменярі», які детально інформували не лише про справи шкільні, а й окреслювали загальне суспільно-політичне
становище українців на Буковині.
Стаття розкриває історію становлення та розвитку буковинського шкільництва через організацію та діяльність
науково-педагогічних товариств, які відстоювали інтереси українських педагогів. Головну увагу присвячено роботі
«Товариства вчителів вищих шкіл імені Григорія Сковороди у Чернівцях», заснованого у зв’язку з нагальними потребами українського національного спрямування шкільної освіти на початку ХХ століття. Акцентовано на причинах
заснування товариства, на діяльності його учасників та підкреслено основні напрямки роботи загалом. З’ясовано
коло питань, що обговорювалися на засіданнях Товариства імені Сковороди та проблематику виголошених доповідей. Зокрема розглянуто основні положення реферату М. Кордуби, присвяченого проблемі українських підручників
для середніх шкіл в Австрії. У ньому автор акцентував на нестачі українських підручників для вивчення класичної філології, пропонував видавати твори латинських і грецьких авторів українською мовою, враховуючи національні
інтереси учнів. Також детально проаналізовано публікації В. Кміцикевича, що розкривають важливі відомості з історії заснування «Товариства вчителів вищих шкіл імені Григорія Сковороди у Чернівцях» , яке утверджувало національні ідеї в освітньому середовищі Буковини. | uk_UA |