УРАХУВАННЯ ТЕНДЕНЦІЙ ТА ВИКЛИКІВ МАРКЕТИНГОВОГО СЕРЕДОВИЩА ПРИ ФОРМУВАННІ НАПРЯМКІВ ІВЕНТ-АКТИВНОСТІ ВІТЧИЗНЯНИХ КОМПАНІЙ, МІСТ ТА ТЕРИТОРІЙ
Date
2022Author
Budnikevich, Iryna
Буднікевич, Ірина Михайлівна
Семків, Анна Юріївна
Semkiv, Anna
Budnikevych, Iryna
Metadata
Show full item recordAbstract
У статті узагальнено тенденції та окремі виклики маркетингового середовища, які визначають
кон’юнктуру ринку івентів. Розглянуто основні економічні та соціальні ефекти, які формує івент-
індустрія для економіки країни, територій, міст. Презентовано організаційні, економічні та соціальні
втрати для індустрії подій, які зумовлені поширенням SARS-CoV-2 та жорсткими карантинними
обмеженнями. Відзначено, що івент-індустрія, крім усього іншого, – соціальнозначуща галузь, оскільки
створює робочі місця не тільки всвоїх компаніях, але й у суміжних галузях. Узагальнено інсайти від
міжнародних професійних асоціацій, маркетингових та консалтингових компаній – McKinsey, Reed
Exhibitions Limited, IACC, Бізнес Самміт, 42 Agency. Зроблено висновок про новий тренд формату подій
– омніканальний, гібридний, який поєднує офлайн і онлайн, переплітає фізичну і віртуальну реальність,
поєднує фізичні та цифрові майданчики. Гібридний формат поступово впроваджується
в інструменти та технології івент-маркетингу, займає свою частку в маркетингових бюджетах,
збільшує частку цифрової частини події, застосовується при організації традиційних заходів.
Розглянуто тренди розвитку конференц-просторів за версією IACC, сформовані під впливом пандемії
Covid-19: швидкісний Інтернет, VR і безконтактні технології; особливі вимоги до їжі та майданчиків;
позитивний персональний досвід учасників; креативні меблі і біофільний дизайн; зростання ролі нових
поколінь. Відзначено зростання замовлень від професіоналів кіберспорту, формальних і неформальних
груп SMERF. Розглянуто практичні кейси від компанії цифрової економіки, які демонструють
гнучкість у проведенні знакових для них заходів в умовах кризи та обмежень, застосовують
нестандартні та креативні методи, які працюють на підтримку і розвиток легенди бренду.
Наголошено на особливостях проведення подій для нових поколінь (міленіали-керівники та зумер-
екоактивісти) та на тому, що маркетологам необхідно враховувати їх цифрову орієнтацію,
пропонувати рішення економіки віртуальних вражень, підвищену увагу до екології та стійкості.
Виділено тенденції та тренди, які будуть впливати на організацію та інструменти event-маркетингу
при формуванні напрямків івент-активності вітчизняних компаній, міст та територій.