Trends in the Development of Primary Education in Ukraine at the Present Stage
Abstract
Стаття присвячена аналізу актуальних проблем педагогіки початкової освіти в Україні. Реалізація концепції Нової української школи передбачає: виховання особистості, здатної до самоосвіти та саморозвитку, здатної до критичного мислення, прагнення до творчості та змін на краще; створення нового освітнього простору – освітнього середовища, в якому студенти є активними суб’єктами. Проте задекларовані цілі не завжди можуть бути досягнуті повністю. Це зумовлено різними факторами, серед яких: критичне ставлення до змін певної частини суспільства; проблеми методичного забезпечення, апробації та пропаганди нових методик і методичних матеріалів; проблеми з наявністю підручників; компетентності вчителя щодо відбору, змісту, поліграфії, якості, навчальних завдань; недотримання вимог щодо кількості учнів у класі тощо. Специфікою функціонування української системи освіти на сучасному етапі є також подолання викликів, викликаних російським вторгненням; пошук шляхів вирішення проблем організації навчання, його якості, охорони здоров’я учнів, використання ефективних інноваційних технологій тощо.