Show simple item record

dc.contributor.authorТичініна, Альона Романівна
dc.date.accessioned2023-12-05T11:40:15Z
dc.date.available2023-12-05T11:40:15Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationТичініна А. Реінтерпретація: рецепція пандемії у часи війни (особливості сприйняття «декамерону» Дж. Бокаччо сучасними студентами). Київ: Видавнича група «Наукові перспективи», Випуск № 11(17), 2023. С.347-362.uk_UA
dc.identifier.issnISSN 2786-6165 Online
dc.identifier.otherdoi.org/10.52058/2786-6165-2023-11(17)-347-36
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8578
dc.description.abstractАнотація. Розглянуто специфіку змін рецептивного поля літератури, зумовлених такими суспільними потрясіннями нашого часу, як пандемія та війна. Проблема простежується на прикладі однієї з найуразливіших ланок суспільства, а саме студентів, що як і решта української молоді, сформувалися в період кількох кризових і, відповідно, травматичних станів, які суттєво вплинули на їхнє сприйняття світу в цілому і на декодування мистецтва зокрема. У якості зразка для аналізу постала збірка новел Джованні Боккаччо «Декамерон». Крізь призму аналізу інтерпретаційних версій студентів філологічного факультету Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича спеціальності «Середня освіта. Українська мова та література» 2018 р.н. (допандемійний, передвоєнний час) і 2023 р.н. (постпандемійний, воєнний час) зафіксовано, виокремлено й проаналізовано зроблені акценти у процесі сприйняття. Простежено відмінні рецептивні фокуси і тематичні домінанти в рецепції читачів «Декамерону» із врахуванням специфічної наративної структури тексту. Позаяк опитана молодь групи 1 у момент сприйняття книги перебувала у стані латентного стресового стану, спровокованого спочатку коронавірусною пандемією COVID-19, а затим – повномасштабною війною, їхня рецептивна увага фокусується здебільшого на пережитій раніше травматичній події, аналогічно описаній у оповідці-обрамленні першого дня «Декамерону». Студенти 2 групи, спираючись на свої залишкові знання і враження, концентруються насамперед на різноманітті окреслених історій усередині означеної «рамки». На основі опитувань виокремлюються провідні екзистенціали, спровоковані пандемією і загострені війною, як-от страх, тривога, відчай, відчуження, самотність, ностальгія, ненависть та ін. Досвід українських читачів у такому разі визначено як унікальний: аперцепційний фон сприйняття мистецтва сучасної молоді стрімко змінюється, позаяк іншими стають цінності і, відповідно, аксіосфера адресатів. Унаслідок, як доводить анкетування, для свідомості сучасних реципієнтів актуальними перлокуційними ефектами все частіше стають сугестія, катарсис та емпатія. Пандемію та війну визначено почерговими кризовими етапами, що зумовлюють зміну сучасної епістеми. Це засвідчує залежність рецепції тексту від історичної ситуації, у якій перебуває реципієнт у момент сприйняття. Враховуючи це, в освітньому процесі варто активніше звертатися не лише до інтелектуальних регістрів, але й апелювати до емоційного інтелекту читачів.uk_UA
dc.publisherВидавнича група «Наукові перспективи» Громадська організація «Християнська академія педагогічних наук України»uk_UA
dc.subjectзарубіжна літератураuk_UA
dc.subjectпоетикаuk_UA
dc.subjectжанрuk_UA
dc.subjectновелаuk_UA
dc.subjectпандеміяuk_UA
dc.subjectвійнаuk_UA
dc.subjectаперцепційний фонuk_UA
dc.subjectаксіологічне полеuk_UA
dc.titleРеінтерпретація: рецепція пандемії у часи війни (особливості сприйняття «декамерону» Дж. Бокаччо сучасними студентами)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record