Використання інтерактивних методів навчання під час лекцій
Abstract
У статті підкреслено, що швидкий розвиток навчальних технологій та виклики, які отримує сучасна освіта зумовлюють перегляд існуючих звичних підходів до проведення занять у вищій школі. Професійні вимоги до підготовки майбутніх фахівців вимагають від викладачів швидкої адаптації до інновацій сучасності, своєчасного оновлення навчального
матеріалу, використання сучасних методів та підходів до навчання, які дозволяють не тільки забезпечити затребувані компетенції та програмовані результати навчання, а ще й зробити сам процес навчання більш цікавим та різноманітним. У цьому контексті особливої ваги набувають лекційні заняття, які залишаються основною формою навчання в українських освітніх закладах.
У статті розглянуто особливості структури різних видів лекцій, особливу увагу нами звернено, що лекції з навчальних дисциплін не тільки дозволяють передати студентам інформацію, але й забезпечують її ефективне засвоєння
завдяки використанню інтерактивних методів навчання, які урізноманітнюють навчальний процес, забезпечують активну взаємодію між усіма учасниками навчального процесу, стимулюють ініціативність, самостійність, креативність.
Серед усього різноманіття інтерактивних методів, які можна використати під час проведення лекцій розглянуто деякі переваги таких методів як «Шість чому», «Риба-метод», «Кластер», «Оцінка іншого фахівця», «Таблиця ЗХД». У результаті опитування здобувачів вищої освіти природничих спеціальностей Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича встановлено, що більшість респондентів вважають за доцільне використовувати інтерактивні методи під час лекцій на різних етапах їхнього проведення, опитувані визначили також оптимальний час на використання інтерактивних
методів під час лекції. Теоретичний аналіз проблеми, та проведене опитування здобувачів вищої освіти переконали, що лекція як форма навчання в закладах вищої освіти потребує модернізації відповідно до потреб розвитку новацій в
освіті. Тому є доцільність продовжувати дослідження у цьому напрямі, обговорювати проблему на педагогічних форумах та конференціях.