Формування соціолінгвістичної компетентності учнів середньої школи за допомогою казок, віршів та пісень
Abstract
Вивчення іноземних мов у середній школі не може обмежуватися лише оволодінням граматичними конструкціями та словниковим запасом. Для повноцінного використання мови у всіх сферах життя необхідно також ознайомлюватися з культурою та традиціями мовного співтовариства. Саме це робить соціолінгвістичну компетентність необхідною частиною освітнього процесу. Одним із інноваційних підходів до формування соціолінгвістичної компетентності учнів середньої школи є використання казок, віршів та пісень. Казки, що відображають національні особливості та менталітет мовного співтовариства, не лише розширюють лексичний запас учнів, але й сприяють засвоєнню фразеологізмів та виразів. Вірші, зокрема, дозволяють відчути ритм мови та виразно висловлювати свої думки, а пісні стають чудовим інструментом для ознайомлення з різними стилістичними варіантами мови та акцентів.
Отже, дослідження містить три розділи, де перший – присвячений теоретичним передумовам формування соціолінгвістичної компетентності учнів основного етапу; другий – етапам формування соціолінгвістичної компетентності учнів середньої школи за допомогою казок, віршів та пісень, а третій – експериментальній перевірці ефективності методики формування соціолінгвістичної компетентності за допомогою малих літературних форм в середній школі. Роботу завершують загальні висновки.