ОСОБЛИВОСТІ КОНТРОЛЮ ЯКОСТІ ТА ЕФЕКТИВНОСТІ НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ В ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАДАХ
Abstract
Спираючись на аналіз нормативно – законодавчих актів та враховуючи актуальність проблеми, в даній статті зроблено спробу виокремити ключові особливості щодо контролю якості, та особливо ефективності, надання соціальних послуг в об’єднаних територіальних громадах (далі - ОТГ).
Зокрема в дослідженні йдеться про те, що до сьогодні не розроблено вичерпну й несуперечливу систему вимірювання якості соціальних послуг, при цьому наявні суттєві протиріччя серед наукових шкіл, щодо розуміння суті якості послуг, розкриті їх структури, а також в трактуванні механізмів, що забезпечують найвищі якісні показники. Автор звертає увагу на парадоксальність ситуації, що виникає внаслідок подібного дисбалансу. В процесі дослідження даної проблематики, ми намагалися проаналізувати «Методичні рекомендації з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг», які були затвердженні наказом Міністерства соціальної політики України в 2013 р., а також визначити позитивні та негативні сторони «Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг», затвердженого Постановою Кабінетну Монстрів України в 2020 р. Також розглянуто необхідність впровадження стандартів серії ISO 9001: 2001 в органах соціального захисту населення України.
Based on the analysis of regulations and taking into account the urgency of the problem, this article attempts to identify key features of quality control, and especially the effectiveness of the provision of social services in the united territorial communities.
In particular, the study states that to date no comprehensive and consistent system for measuring the quality of social services has been developed, with significant contradictions among scientific schools regarding the understanding of the quality of services, their structures, and the interpretation of mechanisms that provide the highest quality indications.
The author pay attention to the paradoxical situation that arising as a result of such an imbalance. In the process of researching this issue, we tried to analyze the "Guidelines for monitoring and evaluating the quality of social services", which were approved by order of the Ministry of Social Policy of Ukraine in 2013, as well as identify the pros and cons of monitoring the quality and quality assessment. social services ", approved by the Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine in 2020.
The necessity of introduction of ISO 9001: 2001 series standards in social protection bodies of the population of Ukraine is also considered.