Менеджмент гумору як один із засобів редукції стресу в діловій взаємодії персоналу організацій (на прикладі освітніх організацій)
Короткий опис(реферат)
. Конструктивною для редукції робочого стресу є здатність особистості до створення гумору, оскільки саме вона активізує усі наявні особистісні ресурси для пошуку можливих способів ефек-тивного вирішення проблеми. 2. Стійкості особистості у стресових ситуаціях найбільше сприяє стиль гумору зі спрямованістю на інших, що забезпечує переоцінку ситуації або людини. Використання гумору, спрямованого на знецінення себе лише знижує самооцінку персоналу освітніх організацій та зменшує ресурси опору стресу, а простий перегляд гумористичного матеріалу (фільмів, картинок, програм, анекдотів) лише на певний час відволікає персонал від проблеми і не дає додаткових можливостей для її вирішення. 3. Співіднесення наших результатів з проведеними раніше дослідженнями засвідчують узгодженість у тій частині, що гумор, спрямований на себе з елементами самоприниження має низьку продуктивність у стресі. 4. Результати емпіричного психологічного дослідження актуа-лізують завдання психологічної підтримки керівників в розумінні того, як використовувати гумор в організаціях для редукції стресової напруги на робочому місці. Для ефективного використання гумору менеджеру потрібно розумітися на категоріях комічного, знати про-дуктивні стратегій гумору, моніторити стиль гумору персоналу, управляти власними проявами комічного, використовувати адекватні ситуації стилі гумору для пом’якшення стресу та згуртування персоналу.