ЛІНГВОКУЛЬТУРНІ АСПЕКТИ У РЕКЛАМУВАННІ ЗАМІННИКІВ КАВИ „FRANCK / ФРАНКК” (ЗА МАТЕРІАЛАМИ РЕКЛАМНИХ ОГОЛОШЕНЬ В УКРАЇНСЬКИХ ПЕРІОДИЧНИХ ВИДАННЯХ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТ.)
Переглянути
Дата
2020-06Автор
Ткач, Людмила Олександрівна
Закутня, Анна
Сулима, Софія Петрівна
Metadata
Показати повний опис матеріалуКороткий опис(реферат)
Almost 200 years have passed since the German company «Heinrich Franck Sohne» G.m.b.H. was registered in 1828 and started the production of chicory substitute coffee. During the period 1879 and 1918, «Heinrich Franck Sohne» company actively developed its enterprise chain all over Europe and the United States. Coffee substitutes advertisement was published not only by German publications, but also by Austrian, Hungarian, Czech, Slovak, Romanian, Croatian, Polish, and Ukrainian publication establishments. In different countries, advertisement of the same product differed not only in the language of writing the text, but also in graphic design and advertising narratives.
Ukrainian-language advertising of coffee substitutes «Franck» has been known since the end of the ХІХth century (according to the publications of the Lviv editions «Dilo», «Krynytsia», etc., the diaspora newspaper «Svoboda», etc.). The main features of these texts are the following: 1) a combination of different language codes; 2) stylistic expressiveness in the formulation of advertising slogans and clichés; 3) complete compositional correspondence to the typical features of modern advertising as a separate functional style of written language, etc.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
ВПЛИВ НАРОДНОРОЗМОВНОЇ СТИЛІСТИКИ НА УКРАЇНСЬКІ РЕКЛАМНІ ТЕКСТИ КІНЦЯ ХІХ – ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТ.
Ткач, Людмила Олександрівна; Косован, Тетяна Дмитрівна (Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, 2021)Розвиток української реклами та формування і становлення рекламного стилю української мови припадає на кінець ХІХ. – першу половину ХХ ст. Стилістика друкованої реклами кінця ХІХ – першої третини ХХ ст., особливо у виданнях ... -
Специфіка використання маркетингових комунікацій у ресторанному бізнесі
Вардеванян, Вардан; Vardevanyan, Vardan; Vardevanian, Vardan (Черкаський державний технологічний університет, 2017-12-28)У статті здійснений аналіз особливостей використання системи маркетингових комунікацій у діяльності підприємств ресторанного бізнесу. Визначено чинники, що впливають на вибір складу інструментів маркетингових комунікацій ... -
Internet advertising as an important tool for business development
Кифяк, Олександр; Kyfyak, Viktoria; Петренко, Оксана; Гарват, Ольга; Білоусько, Таміла (MAGNANIMITAS, 2022)The relevance of the research topic lies in improving the quality of entrepreneurial activity in the conditions of an uncertain environment and geopolitical challenges. The importance of developing a high-quality enterprise ...