ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА В ПОЛЬЩІ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ
Короткий опис(реферат)
У статті охарактеризовано дефініції понять «інклюзивна освіта», «інклюзивне освітнє середовище», «соціальна інклюзія», «індивідуалізація». Стаття присвячена теоретичному аналізу сутності інклюзивної освіти в
Республіці Польща та особливостей дошкільної освіти в контексті інклюзії. Дошкільна освіта та освіта загалом, включаючи освіту для дітей з особливими освітніми потребами – це спроба пошуку таких рішень та форм
роботи з дітьми та їх батьками, які дозволять на практиці реалізувати ідею рівних прав, які будуються на повазі до індивідуальності особистості та підтримці. Сутність інклюзивної освіти полягає в тому, щоб забезпечити всім дітям з особливими освітніми потребами відчуття рівноправного члена суспільства, а іншим людям
показати, що суспільство є різноманітним, але разом із тим рівним.
Науковці визначають сутність поняття інтеграції, рівнів інтеграції, зокрема соціальної адаптації як приналежності до групи, відчуття дитиною, що вона частина команди, і вона прийнята. Це дозволяє не тільки
включати дітей до закладів дошкільної освіти, але також надає їм можливість отримати професійну допомогу
та підтримку незалежно від типу їхніх особливих освітніх потреб. Важливо, щоб процес інтеграції розпочався якомога раніше, щоб діти мали можливість бути разом, пізнавати один одного, виявляти спільне, при цьому враховуючи відмінності як фактор збагачення міжособистісних відносин, адже в основі інклюзивної освіти
закладений підхід, який базується на позитивному сприйнятті багатоманітності, сприйнятті індивідуальних
відмінностей кожної дитини зокрема як корисного ресурсу, а не проблеми, а також при інтеграції дитини до
дитячого колективу, важлива максимально значуща участь в освітньо-виховному процесі, а не тільки фізична
присутність у групі.
У статті показано, що основне завдання педагога в дитячому садку, полягає у постійній співпраці дітей
та батьків, обміні організаційними та соціальними знаннями та навичками, що полегшують прийняття та
адаптацію інвалідності дитини, стимулюють педагогів до самостійної творчої діяльності, в залежності від
виду особливих освітніх потреб. У статті визначено основні складові реалізації психолого-педагогічної допомоги
дитині в системі дошкільної освіти у Польщі, підходи та особливості щодо різних аспектів розвитку дитини,
зокрема: емоційного, соціального та фізичного розвитку.