Компоненти психічного і психологічного здоров’я підлітка як чинники його особистісного здоров’я.
View/ Open
Date
2019Author
Собкова, Світлана Іванівна
Гаркавенко, Ніна Власіївна
Metadata
Show full item recordAbstract
Статтю присвячено здійсненню теоретичного аналізу наукових підходів до проблеми психічного і психологічного здоров’я загалом, і їх особливостям у підлітковому віці. Актуальність дослідження проблеми психологічного здоров’я підлітків обґрунтовано тим, що вона підтверджується концентрацією уваги з боку науковців, психіатрів та фахівців-психологів як нашої країни, так і світового масштабу. Мета статті представлена аналізом сучасних тенденції дослідження психологічного здоров’я підлітків як умови їх особистісного здоров’я.
У статті здійснено аналіз останніх досліджень і публікацій з наведеної проблеми, у межах якого наведено прізвища науковців, праці яких стосуються досліджуваної проблематики. Розкрито основні аспекти, яким приділялась увага дослідників останнім часом.
Авторами підкреслено, що останнім часом поняття «психічне здоров’я» та «психологічне здоров’я» у різних джерелах, а також різними дослідниками не достатньо чітко розрізняються. У зв’язку із цим вони часто можуть замінювати один одного, або вживатися в однаковому розумінні. Тому у статті проаналізовано основні підходи різних авторів до тлумачень понять «психологічне здоров’я» і «психічне здоров’я». Окреслено основні ознаки психічного здоров’я і психічного здоров’я. Показано основну відмінність між цими поняттями. Визначено складові здоров’я. Охарактеризовано роль психологічного здоров’я для повноцінного функціонування і розвитку людини в процесі її життєдіяльності. Зазначено, що діти і підлітки, які перебувають в умовах мікросоціального конфлікту в школі і вдома, входять до групи ризику по зриву процесів вищої нервової діяльності і потрапляння до когорти психічно вразливих прошарків населення. Розкрито критерії психологічного здоров’я. Показано структуру ціннісного ставлення особи до власного здоров’я, що включає когнітивний, емоційний та мотиваційно-поведінковий компоненти. Показана роль психологічної культури особи для збереження психологічного і психічного здоров’я. Наведено чинники, які є несприятливими для психологічного здоров’я підлітків. Зазначено, що відповідальність за психічний розвиток як основу психічного здоров’я дитини лежить на дорослих: батьках, вихователях, педагогах, психологах. Окреслено перспективи подальшого дослідження, які полягають в проведенні емпіричного дослідження рівня психічного і психологічного здоров’підлітків та розробки відповідних рекомендацій для їх формування і збереження у пілітковому віці.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Психічне здоров’я учнів початкової школи у навчально-виховному процесі
Бирка, Валерія; Бигар, Ганна (Чернівецький національний університет, 2021-04-20)в статті розкриваються проблемі психічного здоров‘я учнів початкової школи -
Застосування здоров’язбережувальних технологій під час формування культури здоров’я майбутніх лікарів
Kivernik, Alexandr; Слобожанінов, Павло Андрійович; Палійчук, Юрій Іванович (Видавничий дім «Гельветика», 2020)Стаття присвячена проблемі формування культури здоров’я як складової частини професійної підготовки майбутніх лікарів засобами здоров’язбережувальних технологій. Зокрема, уточнено сутність змісту і структуру культури ... -
СТВОРЕННЯ СПРИЯТЛИВОГО ДЛЯ ЗДОРОВ’Я ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Kyselytsia, Oksana; Богів, Анастасія; Максимчук, Роман (Науково-методичні основи використання інформаційних технологій в галузі фізичної культури і спорту: збірник наукових праць, 2019)Наукова стаття присвячена дослідженню питання застосування здоров’язберігаючих технологій в навчально-виховному процесі закладу вищої освіти. Головною метою будь-якого навчального закладу є збереження здоров’я студентів, ...