dc.description.abstract | Сучасний розвиток Української держави, суспільно-політичні та соціально-економічні трансформації, що відбуваються в
ній під впливом неоднозначних реалій сьогодення, зумовили кардинальні зміни і в соціально-психологічній сфері її буття. Утвердження прогресивних демократичних норм суспільного життя висуває нові вимоги до психологічного, інтелектуального, соціального й духовного розвитку дитини, її підготовки до навчання і життєдіяльності.
Складність і багатогранність функціонування сучасного суспільства та зростання його системних змін надають особливої актуальності розвитку здібностей, емоційного інтелекту людини для ефективної самореалізації та успішного виконання соціальних функцій, забезпечити формування яких повинна система освіти відповідно до положень законів України «Про освіту» «Про загальну середню освіту» та інших законодавчих і нормативно-правових документів.
Реформування сучасної української школи вимагає зосередження її діяльності на виробленні в учнів життєво важливих компетентностей, необхідних для успішної реалізації себе в суспільстві як особистості, фахівця та громадянина.
У Концепції «Нова українська школа» (2016) та Державному стандарті початкової освіти (2018) такими ключовими компетентностями молодших школярів з-поміж інших визначені уміння творити, висловлювати власну думку, виявляти ініціативу, логічно обґрунтовувати власну позицію, конструктивно керувати емоціями, застосовувати емоційний інтелект, вміло оцінювати ризики та приймати рішення, співпрацювати з іншими, критично та системно мислити і адекватно діяти в будь-яких життєвих ситуаціях. | uk_UA |