dc.description.abstract | У центрі дипломної роботи – дослідження образу автора та авторської модальності як ключових категорій газетного дискурсу, зокрема вивчення реалізації авторської позиції у блогах місцевого часопису «Молодий буковинець». Ще один напрям роботи – розкриття лінгводидактичних аспектів використання текстів газетних жанрів на уроках української мови в ЗЗСО.
У дослідженні з’ясовано характерні особливості газетного дискурсу; систематизовано погляди на поняття «образ автора», «мовний образ автора», «ідіостиль», «ідіолект», «смерть автора»; визначено, що таке авторська модальність; окреслено способи вираження позиції автора у газетному тексті; у порівняльному аспекті проаналізовано жанри авторської колонки та блогу в часописі «Молодий буковинець»; описано загальні прояви експресивності у блогах; визначено найпоширеніші лексико-стилістичні засоби і прийоми вираження авторської модальності; розкрито стилістичний потенціал
морфологічних засобів; аргументовано важливість та затребуваність текстів газетних жанрів для навчання української мови у ЗЗСО.
Дослідження проведено на основі загальнонаукових методів: аналізу, синтезу, індукції, дедукції, аналогії, порівняння, опису, узагальнення, конкретизації, пояснення, класифікації. Також застосовано спеціальні підходи: структурно-семантичний, порівняльно-аналітичний, проблемно-тематичний, функціонально-стилістичний, прагматичний, семантичний, бібліографічноописовий, контекстуальний, типологічний, дискурс-аналіз та контент-аналіз.
У роботі запропоновано систему вправ і завдань з використанням газетних текстів на уроках української мови у ЗЗСО. | uk_UA |