Конструкції експресивного синтаксису і функційно-стилістичний аспект викладання української мови в ЗЗСО
Короткий опис(реферат)
У кваліфікаційній роботі комплексно досліджено конструкції експресивного синтаксису; проаналізовано їх в аспекті поетичного мовостилю Віталія Колодія та з опертям на функційно-стилістичний підхід викладання української мови в закладах загальної середньої освіти. На багатому ілюстративному матеріалі схарактеризовано внутрішню експресивністю, зреалізовану використанням старословʼянізмів, історизмів, архаїзмів, метафор та епітетів у структурі речення;
досліджено зовнішню реченнєву експресивність, представлену низкою синтаксичних експресем (питальних та окличних конструкцій, риторичних звертальних компонентів); окреслено експресивно виражальних потенціал мовних засобів, що увиразнюють той або той сегмент висловлення (інверсію, повтор, парцельовані та незакінчені комунікати) і слугують найрелевантнішими
маркерами експресивності поетичного тексту В. Колодія.
З урахуванням наукових спостережень лінгводидактів та в контексті функційно-стилістичного підходу викладання української мови в ЗЗСО обстежено стилістичну диференціацію мовлення та експресивні конструкції у шкільній практиці; представлено чіткі методичні вказівки та систему стилістичних вправ і завдань для кращого засвоєння матеріалу, формування в учнів відчуття краси та любові до української мови.