dc.description.abstract | Виявлення на основі теоретичного аналізу наукової
психологічної літератури суперечностей між достатнім ступенем вивченості
ціннісно-смислової сфери особистості і малою вивченістю ціннісно-
смислової сфери підлітків, схильних до відхилень у поведінці, між
необхідністю роботи з підлітками, схильними до девіантної поведінки і
браком програм по вторинній профілактиці спонукало автора дипломного
дослідження О.М.Топало до розробки тренінгової програми, метою якої
стала вторинна психологічна профілактика девіантної поведінки підлітків
через корекцію та розвиток їхньої ціннісно-смислової сфери. Ефектами
теоретично обґрунтованої та емпірично апробованої тренінгової роботи з
підлітками, схильними до девіацій, стали а)зростання рівня усвідомлення
життя як процесу, можливостей контролю й планування свого життєвого
шляху; б)значно зросли і вийшли на перше місце у системі їхніх ціннісних
орієнтацій такі цінності, які можна узагальнити під категоріями
професійних, особистих та цінності спілкування. Показано, що
запропонована тренінгова програма сприяє розвитку ціннісно-смислової
сфери підлітків, схильних до девіантної поведінки: формуванню уявлень
про загальнолюдські цінності, визначення своїх цінностей і їх впливу на
побудову життєвих планів і перспектив. | uk_UA |