Франчайзингові мережі в туристичному бізнесі України: сучасний стан, моделі розвитку
Abstract
В умовах політико-економічних конфліктів, сучасної глобалізації ринку туристичних послуг, зростання вибагливості споживачів до турпродукту, подібності підходів до його створення та реалізації, виникає нагальна необхідність розбудови бізнесу в системі франчайзингових відносин. Функціонування підприємств на засадах франчайзингу та їх об’єднання в мережі матиме позитивний вплив на популяризацію національного туристичного бренду, підвищення ефективності функціонування туристичних підприємств, формування конкурентоспроможного туристичного продукту та розвиток туристичного бізнесу загалом.
На діяльність туристичних підприємств в Україні за останній 10-ти річний період мала вплив низка факторів найважливішими серед яких були: політично-економічні перетворення 2014-2015 року, які негативно вплинули на діяльність туристичних підприємств і призвели до скорочення їх кількості на 18,1% у 2015 та 9,8% у 2016 роках у порівнянні з 2014; пандемія COVID-19, яка призвела до зменшення обсягу туристопотоку не лише в Україні, але і в усьому світі. За даними ВТО (Всесвітньої туристичної організації) зменшення кількості туристичних прибуттів відбулося на 20-30%, що призвело до скорочення очікуваних доходів на 300-450 млрд. дол. США (UNWTQ, 2020, [56]). Для відновлення показників туризму корпоративна підтримка франчайзерів стане одним із способів стабілізації роботи франчайзі на ринку при відновленні попиту.