dc.description.abstract | Лідерство як унікальний соціально-психологічний феномен сучасного суспільної діяльності є необхідним у будь-якому цивілізованому суспільстві та пронизує всі сфери життєдіяльності. У професійній підготовці майбутнього вчителя Нової української школи вагомого значення надається формуванню лідерської компетентності. Адже вчитель початкових класів це лідер не тільки за посадою, а за бажанням за ним слідувати його послідовників – учнів. Розвиток лідерського потенціалу вчителя залежить від рівня сформованості його особистісних лідерських якостей та від організаційно-педагогічних умов підготовки у закладах вищої педагогічної освіти. Неминучим є чинник саморозвитку лідерських рис майбутнього педагога з метою досягнення професійного успіху.
Лідерська компетентність вчителя відповідно до професійного стандарту «Вчителя початкових класів закладу загальної середньої освіти» є однією із основних компетентностей і тлумачиться «як здатність до прийняття ефективних рішень у фаховій діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей у досягненні спільної мети» (Професійний стандарт «Вчителя початкових класів ЗЗСО», 2021). Складно уявити професію вчителя початкових класів без педагога, який наділений лідерським потенціалом. Тому у підготовці майбутніх вчителів початкових Нової української школи розвиток лідерського потенціалу має важливе значення. Лідерський потенціал виступає «соціально-психологічною властивістю особистості, яка відображує як ситуаційно обумовлену, так і незалежну від ситуації здатність індивіда до успішного здійснення лідерства» (Міляєва, 2014). | uk_UA |