СИМВОЛ ВІТРУ У ПОВІСТІ МАРІЛЕН КЛЕМАН «ВІТЕР НАД ДОМОМ»
Date
2022Author
Гладкоскок, Леся Григорівна
Рак, Олександр
Семен, Галина Ярославівна
Metadata
Show full item recordAbstract
Стаття присвячена ролі символу вітру у повісті Марілен Клеман «Вітер над домом»,
визначається поняття символу як слова, що умовно висловлює суть якогось явища. У пові-
сті кількість слововживань іменника vent дорівнює 49. У перекладі, здійсненому Віктором
Шовкуном зафіксовано 47 слововживань слова вітер. У творі використовуються синоніми
лексичної одиниці vent, такі як bise, air, soufflé, а також парафраз. В українському перекладі
зустрічається слово вітер із пестливим суфіксом: вітерець, вжито похідне слово вітряки
для перекладу фразеологічної одиниці moulin à vent – вітряна мельниця. Лексична одиниця
vent – вітер зустрічається у назві твору, у одному із епіграфів, яким виступає вірш Рене
Гі Каду. Дана одиниця зустрічається у контекстах з метою подати звичайний опис погоди
одного окремого дня, тоді слово vent – вітер вживається у своєму прямому значенні. Біль-
шість слововживань мають переносне значення, вживаються для передачі емоційного стану
персонажів, відображають думку у внутрішньому мовленні, змальовують гамму почуттів
від страху, суму, передчуття нещастя, агонії до заспокоєння, віри у те, що все буде гаразд.
Слово vent вживається з використанням у тексті таких стилістичних засобів для створення
образності як персоніфікація, епітети, метафори, алюзія, риторичне питання. Переважа-
ючий тип оповіді у творі – це внутрішнє мовлення матері, від імені якої ведеться оповідь.
Повість написана від першої особи – I-form, Ich-Erzählung тa є одним із зразків перепорученої
релації. Лексична одиниця vent – вітер зустрічається у сильній позиції – в кінці твору, остан-
ній абзац якого складається з двох риторичних запитань. Основні ідеї твору подаються
у художній формі, мають естетичну цінність, особливо це стосується символу вітру, що
виконує ряд функцій: виступає зв’язуючою ланкою у композиції, створює багатоплановість
асоціацій та фон для окремих подій. Останнє речення повісті: Чи можна приручити вітер?
теж включає дану лексичну одиницю, таким чином відкриваючи дискусію із читачем, спо-
нукаючи до подальших роздумів над долею сім’ї з важкими підлітками, яка переживає період
кризи, над необхідністю мати державну підтримку, соціальний захист, більше перспектив на
майбутнє та можливість отримати добру роботу у першу чергу.