dc.description.abstract | Дослідження емоційного інтелекту в діловому спілкуванні продовжують покращувати наше розуміння емоцій, але певні фундаментальні питання про емоційний інтелект залишаються без відповіді. Водночас не всі керівники компаній визнають необхідність розвитку емоційного інтелекту для вдосконалення бізнес-процесів і регулювання конфліктів у бізнес-середовищі. Це породжує необхідність глибшого дослідження механізмів емоційного інтелекту та сфер його застосування. Підсумовуючи деякі визначення поняття, ми дійшли висновку, що емоційний інтелект це здатність людини сприймати, розуміти та керувати власними емоціями та почуттями, а також повністю занурюватись в емоції інших для максимального їх усвідомлення. Існує три моделі емоційного інтелекту модель здібностей, модель рис і змішані моделі, які складаються як з рис, так і здібностей. Наше дослідження було зосереджено на третій змішаній моделі, концепції та елементах емоційного інтелекту за визначенням Д. Гоулмана. Згідно з цією моделлю існує 5 основних компонентів емоційного інтелекту: самосвідомість, саморегуляція, внутрішня мотивація, емпатія та навички роботи з людьми. Крім цього, перш ніж переходити до наступного компонента, необхідно опанувати кожен компонент по порядку.
Ми також вважаємо, що різні елементи емоційного інтелекту впливають на поведінку співробітників у вирішенні конфліктів, що може допомогти нам краще зрозуміти ефективність організації та її детермінанти. Водночас, використання емоційного інтелекту під час конфлікту дозволяє вирішити конфлікти на першому рівні та пом’якшити наслідки. Так само нестача емоційного інтелекту може призвести до більшого міжособистісного конфлікту. Ми припускаємо, що емоційний інтелект збільшує використання стратегій конструктивного вирішення конфлікту та зменшує ймовірність деструктивних стратегій вирішення конфлікту. Дослідниками-теоретиками було визначено п’ять стилів вирішення конфлікту, які визначаються тим, наскільки індивід готовий до співпраці та наполегливий у конфліктній ситуації: конкуренція або змагання, уникнення конфлікту, пристосування, компроміс і співпраця. На нашу думку, люди з вищим рівнем емоційного інтелекту віддають перевагу стилю пошуку компромісу та спільного вирішення конфліктів, оскільки вони здатні розпізнавати власні емоції та емоції своїх противників і керувати ними. З іншого боку, очікується, що люди з низьким емоційним інтелектом обиратимуть менш ефективні стратегії, такі як конкуренція та уникнення.
Емоційний інтелект допомагає людям ефективно та конструктивно вирішувати міжособистісні конфлікти. Таким чином, організації повинні ретельно розглянути, як покращити навички емоційного інтелекту своїх співробітників. | uk_UA |