dc.description.abstract | Вступ. В умовах поки що триваючих військових дій формується стратегічна візія подальшого розвитку Української держави. При всій її різноаспектності, проектування цілей на майбутнє потребує конкретизації дієвого механізму акумулювання та розміщення фінансових ресурсів суспільства. Розрахунок кількісних параметрів такого механізму активно здійснюється як представниками економічної науки, так і фахівцями органів державної влади. Проте недостатньо прозорими та очевидними залишаються пропоновані різними інституціями якісні характеристики фінансових засад майбутньої організації системи суспільних відносин, серед яких провідну роль відіграє чинник влади.
Мета – обґрунтувати теоретичні засади ролі фінансів у повоєнному відновленні України через призму функціонування інституту влади.
Методи дослідження. Використано загальнонаукові та спеціальні методи: аналіз, синтез, групування, опис, теоретичне узагальнення, абстрактно-логічний метод.
Результати. В результаті дослідження обґрунтована необхідність виокремлення та визначення пріоритетів розвитку українського суспільства й національної економіки з позиції формування та функціонування центрів фінансової влади, перелік яких включає: громадянське суспільство, інститути державного управління, органи місцевого самоврядування, бізнес, а також публічний і приватний, реальний і фінансовий сектори економіки. Збалансування їхніх економічних інтересів і можливостей потребує цілеспрямованих змін у сферах оподаткування та використання державних фінансових ресурсів, модернізації реального сектору національної економіки на інноваційних засадах, розвитку фінансово спроможних громадянських інституцій і бізнес-спільнот.
Висновки. З урахуванням чинника фінансової влади, основними напрямками подальшого розвитку українського суспільства визначено демократизацію суспільних відносин, дерегулювання та лібералізацію економічних взаємозв’язків, децентралізацію процесу розподілу й перерозподілу вартості ВВП, дефінансіалізацію та повноцінне досягнення мети політики фіскальної децентралізації. | uk_UA |