• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
View Item 
  •   ARCher Home
  • Факультет іноземних мов
  • Наукові праці
  • View Item
  •   ARCher Home
  • Факультет іноземних мов
  • Наукові праці
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ЗАСОБИ МАНІПУЛЯТИВНОГО ВПЛИВУ В СУЧАСНОМУ НІМЕЦЬКОМОВНОМУ МЕДІА-ДИСКУРСІ

Thumbnail
View/Open
Король_Волощук_Засоби маніпулятивного впливу_2020.pdf (335.8Kb)
Date
2020
Author
Король, Антоніна Анатоліївна
Волощук, Вікторія
Metadata
Show full item record
Abstract
Статтю присвячено дослідженню лінгвальних засобів маніпулятивного впливу в сучасному німецькомовному дискурсі. Сьогодні засоби масової інформації залишаються важливою та не менш впливовою ланкою суспільства. Мас-медіа є основним джерелом формування людської свідомості та коригування суспільної думки. Об’єктом наукової розвідки став медіа-дискурс сучасного німецькомовного ЗМІ. Вихідним пунктом є короткий опис терміну «дискурс», який такий же суперечливий, як і евристично незамінний. Медіа-дискурс тлумачимо як зв’язний вербальний або невербальний, усний чи письмовий текст разом із прагматичними, психологічними, соціокультурними чинниками, що виражений за допомогою медіа-засобів. Мас- медійні тексти, хоча й висвітлюють подію, враховуючи різні думки, та все ж слугують інструментом класового контролю, передаючи офіційну думку за допомогою «закодованої знакової системи». Завдяки різним методам маніпуляцій ЗМІ мають змогу контролювати масову свідомість, інтерпретуючи інформацію у вигідному світлі. Орієнтованість на адресата є основним принципом медіа-дискурсу. Деякі засоби масової інформації звертають увагу, ділячись інформацією, на конкретного адресата, його картину світу та мовну свідомість. Задля досягнення мети використовується загальновживана лексика та суспільно‑політична термінологія. Розглянувши основні функції медійного дискурсу, з’ясували, що головними стратегіями є загострення та привернення уваги, інформування, вплив на аудиторію. За основу в дослідженні взято тактику маніпулювання. Вербальну площину репрезентовано низкою лінгвальних засобів, що реалізує дана тактика. Тактика маніпулювання зумовлює використання прийому звернення до експертної думки, драматизації ситуації за допомогою цифр та емоційно забарвленої лексики, накладання позитивних та негативних фактів у повідомленні, евфемізації.
URI
https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/818
Collections
  • Наукові праці

ARCher software copyright © 2021  ChNU
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of ARCherCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

ARCher software copyright © 2021  ChNU
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV