dc.contributor.author | Лупаренко, Лілія Анатоліївна | |
dc.contributor.author | Бирка, Маріан Філаретович | |
dc.date.accessioned | 2023-12-20T13:45:12Z | |
dc.date.available | 2023-12-20T13:45:12Z | |
dc.date.issued | 2023-12-19 | |
dc.identifier.citation | Бирка М. Ф., Лупаренко Л.А. Сутність, властивості та методи визначення конструкту «організаційно-педагогічні умови» у використанні веборієнтованих енциклопедій. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : педагогічні науки. 2023. Том 34 № 3. С. 5-24. DOI: https://doi.org/10.32453/pedzbirnyk.v34i3.1476. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8754 | |
dc.description.abstract | У статті наведено теоретичне обґрунтування організаційно-педагогічних умов процесу використання веборієнтованих енциклопедій, зокрема «Української електронної енциклопедії освіти», розроблення якої здійснюється в Інституті цифровізації освіти НАПН України. Поняття «організаційно-педагогічні умови» запропоновано розглядати як сукупність спеціально створених обставин досліджуваного процесу (досліджуваної готовності/компетентності), що забезпечують управління цим процесом (феноменом), як певної системи, що відбиває авторське бачення внутрішньої упорядкованості та узгодженої взаємодії між усіма її складовими частинами і підсистемами, спрямованої на досягнення бажаної мети.
Належним теоретичним підґрунтям досліджуваного педагогічного конструкту може слугувати психологічна теорія соціальної поведінки американського психолога Б. Скіннера, в основі якої лежить ідея, що поведінка людини може бути модифікована (змінена) за допомогою стимулу (серії стимулів), який слідує за бажаною поведінкою та підвищує ймовірність її повтору в подальшому.
Авторами проаналізовано концепти «умова», «педагогічна умова», «організація» та проаналізовано їх дефініції. Для визначення сукупності організаційно-педагогічних умов у контексті конкретного педагогічного дослідження пропонується поєднання таких методів, як аналіз літературних джерел та експертне оцінювання шляхом ранжування. Встановлено, що основними властивостями цього конструкту є кількість, необхідність і достатність умов, а також їх поділ на внутрішні та зовнішні.
Узагальнення вітчизняного досвіду проєктування і використання веборієнтованих енциклопедій дозволило визначити сукупність 17-ти необхідних та достатніх організаційно-педагогічних умов цього процесу. Зокрема, 13 зовнішніх, що стосуються проєктування «Української електронної енциклопедії освіти», та 4 внутрішніх, що сприяють використанню цієї інтернет-платформи користувачами у науково-педагогічній діяльності. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Національна академія Державної прикордонної служби України. | uk_UA |
dc.subject | умова, педагогічна умова, організація, організаційно-педагогічні умови, веборієнтовані енциклопедії | uk_UA |
dc.title | СУТНІСТЬ, ВЛАСТИВОСТІ ТА МЕТОДИ ВИЗНАЧЕННЯ КОНСТРУКТУ «ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ» У ВИКОРИСТАННІ ВЕБОРІЄНТОВАНИХ ЕНЦИКЛОПЕДІЙ | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |