Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorЛупаренко, Лілія Анатоліївна
dc.contributor.authorБирка, Маріан Філаретович
dc.date.accessioned2023-12-20T13:45:12Z
dc.date.available2023-12-20T13:45:12Z
dc.date.issued2023-12-19
dc.identifier.citationБирка М. Ф., Лупаренко Л.А. Сутність, властивості та методи визначення конструкту «організаційно-педагогічні умови» у використанні веборієнтованих енциклопедій. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : педагогічні науки. 2023. Том 34 № 3. С. 5-24. DOI: https://doi.org/10.32453/pedzbirnyk.v34i3.1476.uk_UA
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8754
dc.description.abstractУ статті наведено теоретичне обґрунтування організаційно-педагогічних умов процесу використання веборієнтованих енциклопедій, зокрема «Української електронної енциклопедії освіти», розроблення якої здійснюється в Інституті цифровізації освіти НАПН України. Поняття «організаційно-педагогічні умови» запропоновано розглядати як сукупність спеціально створених обставин досліджуваного процесу (досліджуваної готовності/компетентності), що забезпечують управління цим процесом (феноменом), як певної системи, що відбиває авторське бачення внутрішньої упорядкованості та узгодженої взаємодії між усіма її складовими частинами і підсистемами, спрямованої на досягнення бажаної мети. Належним теоретичним підґрунтям досліджуваного педагогічного конструкту може слугувати психологічна теорія соціальної поведінки американського психолога Б. Скіннера, в основі якої лежить ідея, що поведінка людини може бути модифікована (змінена) за допомогою стимулу (серії стимулів), який слідує за бажаною поведінкою та підвищує ймовірність її повтору в подальшому. Авторами проаналізовано концепти «умова», «педагогічна умова», «організація» та проаналізовано їх дефініції. Для визначення сукупності організаційно-педагогічних умов у контексті конкретного педагогічного дослідження пропонується поєднання таких методів, як аналіз літературних джерел та експертне оцінювання шляхом ранжування. Встановлено, що основними властивостями цього конструкту є кількість, необхідність і достатність умов, а також їх поділ на внутрішні та зовнішні. Узагальнення вітчизняного досвіду проєктування і використання веборієнтованих енциклопедій дозволило визначити сукупність 17-ти необхідних та достатніх організаційно-педагогічних умов цього процесу. Зокрема, 13 зовнішніх, що стосуються проєктування «Української електронної енциклопедії освіти», та 4 внутрішніх, що сприяють використанню цієї інтернет-платформи користувачами у науково-педагогічній діяльності.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherНаціональна академія Державної прикордонної служби України.uk_UA
dc.subjectумова, педагогічна умова, організація, організаційно-педагогічні умови, веборієнтовані енциклопедіїuk_UA
dc.titleСУТНІСТЬ, ВЛАСТИВОСТІ ТА МЕТОДИ ВИЗНАЧЕННЯ КОНСТРУКТУ «ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ» У ВИКОРИСТАННІ ВЕБОРІЄНТОВАНИХ ЕНЦИКЛОПЕДІЙuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу