dc.description.abstract | Дослідження феномену «комунікативна компетентність» є важливим як
для теорії, так і для практики комунікації. У теоретичному плані даний
феномен детально розкриває особливості функціонування людини в системі
взаємодій з оточуючими. На прикладному рівні врахування специфіки
комунікативної компетентності є необхідним для управління персоналом, для
оцінювання якості функціонування професійних комунікаторів, для аналізу
конфліктних і кризових ситуацій, для організації системи підготовки фахівців
тощо.
У ході теоретичного аналізу досліджуваної проблеми узагальнено наукові
підходи до комунікативної компетентності особистості, охарактеризовано її
складові елементи та функції, проаналізовано особливості та чинники
формування комунікативної компетентності сучасних студентів.
Проведене емпіричне дослідження спрямоване на порівняння
особливостей та рівнів прояву структурних компонентів комунікативної
компетентності у майбутніх вчителів іноземних мов із різною мотиваційною
спрямованістю. Доведено, що існують відмінності у змістових характеристиках
структурних компонентів комунікативної компетентності майбутніх вчителів
іноземних мов із різною мотиваційною спрямованістю. На основі отриманих
результатів розроблено практичні рекомендації студентам, викладачам щодо
розвитку комунікативної компетентності майбутніх вчителів іноземних мов.
The study of the “communication competency” phenomenon is important for
both theory and practice of communication. The theoretical aspect of the given
phenomenon of personality’s functioning while interacting with others. The empirical
aspect is necessary for human resources management, estimation of the professional
communicators’ functioning quality, as means of analysis for conflict and crisis
cases, organizing the professional training system.
The scientific approaches to the studies of the communication competency, it’s
constituents and functions were characterized. The peculiarities and factors of the
modern students’ communicative competency were analyzed as the theoretical aspect
of the given problem.
The empirical study was aimed to compare the peculiarities and the
manifestation levels of the communicative competency of the future foreign
languages’ teachers with different motivational orientation. The meaningful
differences in the core peculiarities of the communicative competency constituents of
the foreign languages’ teachers-to-be, depending on their motivational orientation
were observed. Based on the empirical study the applied recommendations for the
students and teachers considering the advancement of their communicative
competency were given. | uk_UA |