dc.description.abstract | У магістерській роботі представлене наукове обгрунтування
теоретичних аспектів творчого самовираження молодших школярів в
освітньому процесі.
На основі здійсненого аналізу психолого-педагогічних джерел уточнено
зміст поняття «творче самовираження молодших школярів» - як здатність
учнів до виявлення власного «Я» у різноманітних творчих видах діяльності,
які є можливими за наявності системи знань про себе та творчість, прагнення
учня показати себе через творчість, вміння пишатися собою та результатами
своїх творчих досягнень.
Визначено структурні компоненти процесу творчого самовираження
учнів, до яких віднесено наступні: когнітивний (система уявлень про
творчість, розуміння власних інтересів, шляхів творчого самовираження),
емоційно-ціннісний (зацікавленість до творчості та прагнення учнів виявити
себе у творчій діяльності), компонент довільного спонукання (стійкість та
прояв вольових зусиль задля творчого самовираження), поведінковий (прояв
здобутих знань під час творчої діяльності).
У роботі виокремлено критерії, показники та визначено рівні творчого
самовираження молодших школярів в освітньому процесі: когнітивний
критерій (знання та розуміння змісту творчості та творчої діяльності;
бачення себе як суб’єкта у межах творчої діяльності; усвідомлення соціально
прийнятних шляхів процесу творчого самовираження; бажання виявити свою
внутрішню індивідуальність); емоційно-ціннісний критерій (ціннісне
3
ставлення до процесу творчої діяльності ; виявлення інтересу до творчого
самовираження; чіткість проявів власної індивідуальності у творчості згідно
загальноприйнятих соціальних норм та цінностей); діяльнісний критерій
(вміння заявити про себе у межах творчої діяльності; прояв наполегливості у
вияві власної індивідуальності у межах творчої діяльності; вміння долати
перешкоди для досягнення кінцевої мети творчої діяльності; здатність
застосовувати різноманітні способи творчого самовираження в освітньому
процесі).
Теоретично обґрунтовано педагогічні умови творчого самовираження
молодших школярів в освітньому процесі: 1) забезпечення сприятливого
освітнього середовища для творчого самовираження учнів через концепцію
Я-концентрованого розвивального навчання; 2) застосування виховного
потенціалу арт-технологій в освітньому процесі; 3) підвищення рівня
професійної компетентності вчителів. | uk_UA |