Діагностика стану сформованості Здоров’язбережувального освітнього середовища у ЗВО
Дата
2021Автор
Палагнюк, Тарас Васильович
Іщук, О.А.
Пантік, В.В.
Іванюк, О.А.
Панасюк, О.П.
Малімон, О.О.
Metadata
Показати повний опис матеріалуКороткий опис(реферат)
Проблему здоров’я людини в широкому розумінні світова спільнота відносить до кола глобальних.
Серед причин зниження стану здоров’я – соціально-економічні й екологічні чинники, неефективна стратегія охорони
здоров’я й недоліки в системі освіти. Також незаперечний і той факт, що майбутнє кожної країни, її політичний,
економічний та культурний рівні залежать від того, наскільки вона створює сприятливі умови для повноцінного
розвитку й щасливого життя молоді [ 7; 9; 10]. Сьогодні відбувається активний пошук нових форм і методів
фізичного виховання, які б сприяли підвищенню якості підготовки майбутніх фахівців у закладах вищої
освіти, ефективному зменшенню дефіциту рухової активності студентів, що є однією з причин різного роду відхилень
у їхньому здоров’ї. Аналіз вітчизняних і зарубіжних наукових джерел дав змогу визначити значний досвід, накопичений у
теорії й практиці збереження та зміцнення здоров’я [6; 10; 11]. У наукових працях обґрунтовано методики формування
культури здоров’я, визначено основні умови створення здоров’язберігального освітнього середовища, розроблено
вимоги до здоров’язберігальної діяльності [1; 9; 10], рекомендовано програми зміцнення здоров’я молоді засобами
фізичної активності [4; 8; 11]. Результатом навчальної діяльності є формування здоров’язберігальної компетенції [2].
У наукових працях [2; 7; 9] констатовано, що ефективним способом зміцнення та збереження здоров’я
студентської молоді є організація навчально-виховного процесу на основі компетентнісного підходу, який створює стійку
мотивацію до здоров’язбереження, самовизначення особистості в здоровому способі життя, озброює засобами й
методами, що забезпечують фізичне й психічне благополуччя індивіда. Реалізація цього підходу передбачає
формування під час навчання ключових компетенцій, зокрема здоров’язберігальної компетенції. Проте, в сучасній
науковій літературі недостатньо аргументовано відомості щодо складників і методики формування
здоров’язберігальної компетенції студентів вищих навчальних закладів.