Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorНікоряк, Наталія
dc.date.accessioned2022-06-16T09:43:05Z
dc.date.available2022-06-16T09:43:05Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationНікоряк Н.В. Жанрова автентичність кіносценарію як специфічної літературної форми (український досвід): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.06 – теорія літератури; Чернів. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича. Чернівці, 2011. 20 с.uk_UA
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4501
dc.description.abstractРозглядається еволюційна генеза кіносценарію як функціонально автентичної жанрової форми, аргументується її відкритість для наукової полеміки, артикулюється невизначеність меж у генологічній площині. Автономізація жанру кіносценарію підтверджується принциповою спрямованістю на особливий тип рецепції (постать «читач-глядач»). Простежується історія й теорія виокремлення кіносценарію як жанрової парадигми від часів німого та звукового періоду кіно. За ключову особливість кіносценарного літературного тексту визнається те, що він увібрав і деформував окремі складники епічних та драматичних форм. Важливим етапом дослідження генетичної історії кіносценарію є аналіз конверсії літературного тексту в кінотекст (на зразках класичних текстів М. Гоголя, Лесі Українки, І. Франка, М. Коцюбинського). Він показав, що наслідком цієї процедури («мультимедійний переклад»), яка завершується суттєвим перетворенням класичного джерела в новий автономний текст, стало формування традиції написання для кіно автентичного літературного твору, незалежного від літератури, як джерела сюжетики. Окремо розглянуто сучасні українські зразки кіносценарних текстів, що дало можливість зробити перші теоретичні висновки щодо нової жанрової форми. Зокрема, найбільш значущими первнями, що доводять оригінальну жанрову автентичність кіносценарію, визнано архітектонічно- композиційний (монтаж, часопростір) і наративний рівні, специфіку персоносфери, інтертекстуальні та інтермедіальні чинники. Запропонований теоретичний дискурс про кіносценарій завершено спостереженням про типологічну наближеність кіносценарного тексту до постмодерністського письма з висновком про те, що, тоді як постмодерністське письмо є, насамперед, носієм специфічної стилістики, кіносценарій автономізується за жанровими параметрами і в цьому аспекті розрахований на більш тривалий час існування.uk_UA
dc.description.sponsorshipКафедра зарубіжної літератури та теорії літературиuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЧернівці: Чернівецький нац. ун-тuk_UA
dc.subjectкіносценарійuk_UA
dc.subjectмультимедійний перекладuk_UA
dc.subjectжанровий метаморфізмuk_UA
dc.subjectконверсіяuk_UA
dc.subjectлітературне першоджерелоuk_UA
dc.subjectмонтажuk_UA
dc.subjectперсоносфераuk_UA
dc.subjectінтертекстуальністьuk_UA
dc.subjectжанрова автентичністьuk_UA
dc.titleЖанрова автентичність кіносценарію як специфічної літературної форми (український досвід)uk_UA
dc.title.alternativeGenre authenticity of the screenplay as a specific literary form (Ukrainian experience)uk_UA
dc.typeOtheruk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу