Показати скорочений опис матеріалу
КіноСковорода: кінематографічна актуалізація біографії
dc.contributor.author | Нікоряк, Наталія | |
dc.date.accessioned | 2023-01-23T07:55:55Z | |
dc.date.available | 2023-01-23T07:55:55Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Нікоряк Н.В. КіноСковорода: кінематографічна актуалізація біографії. Питання літературознавства / гол. ред. О.В. Червінська. Чернівці: Чернівецький нац.ун-т, 2022. № 106. С. 7–24. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2306-2908 | |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6466 | |
dc.description.abstract | Актуалізовано питання жанрової спадковості між літературою та кіномистецтвом. Зауважено, що кінематограф активно звертався до жанру біографії вже в перші десятиліття свого розвитку, ще в епоху німого кіно. Не зникав він із поля зору кіномитців і впродовж усього ХХ ст. В останні роки спостерігається активізація цього жанру як у кінематографі, так і на телебаченні, що викликає посилений інтерес з боку дослідників. Проаналізовано рецептивну проблематику біографіки українського філософа, богослова, поета та педагога Григорія Савича Сковороди (1722–1794) в кінематографічному дискурсі. Констатовано, що постать видатного філософа не привертала належної уваги кінематографістів ні в радянські часи (всього один художній і один документальний фільм), ні в часи Незалежності. Той незначний кінодоробок, який існує на сьогодні, лише фрагментарно знайомить глядача з „українським Сократом”. Відзначено, що документалістика, на відміну від ігрового кіно, все ж представлена низкою фільмів про Григорія Сковороду, які, звичайно, різняться своєю якістю та творчим потенціалом. Проте, володіючи естетико-пізнавальним значенням, всі вони презентують певний спосіб опрацювання біографічного матеріалу (листи, спогади, свідчення сучасників) та творчості (філософські праці, літературні твори, музичний доробок) і виконують важливу функцію популяризації видатної особистості та її творчого спадку. Констатовано, що кінематографічна актуалізація біографії та творчості філософа в останні десятиліття зумовлена новою історичною ситуацією, прагненням по-новому рецептувати його спадок, розвінчати існуючі біографічні міфи. Філософські ідеї Сковороди не просто залишаються актуальними у ХХІ ст., а й постають маркерами української ідентичності в сучасних реаліях. | uk_UA |
dc.description.sponsorship | Кафедра зарубіжної літератури та теорії літератури | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Чернівці: Чернівецький нац. ун-т | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | ;106 | |
dc.subject | жанрова спадковість | uk_UA |
dc.subject | біографія | uk_UA |
dc.subject | байопік | uk_UA |
dc.subject | документальне кіно | uk_UA |
dc.subject | Г. Сковорода | uk_UA |
dc.title | КіноСковорода: кінематографічна актуалізація біографії | uk_UA |
dc.title.alternative | CineSkovoroda”: Cinematic Update of the Biography | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Долучені файли
Даний матеріал зустрічається у наступних фондах
-
Наукові праці
Наукові публікації співробітників факультету