dc.contributor.author | Нікоряк, Наталія | |
dc.date.accessioned | 2023-03-02T07:41:07Z | |
dc.date.available | 2023-03-02T07:41:07Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Нікоряк Н.В. Актуалізація класичного тексту в жанрі римейку: телесеріал “Спіймати Кайдаша” (2020). Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філологія / гол. ред. О. Г. Павленко. Київ : МДУ, 2022. Вип.26-27. С. 153–163. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2415-3168 | |
dc.identifier.issn | 2226-3055 | |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6685 | |
dc.description.abstract | Аналізується жанрова специфіка телесеріалу «Спіймати Кайдаша» (2020)
сценаристки й продюсерки Наталії Ворожбит та режисера Олександра Тіменка.
Ідентифікуються маркери його успіху. Кінотекст максимально зберігає фабульну
матрицю повісті «Кайдашева сім'я» (1878) І. Нечуя-Левицького. Водночас, класична
фабула виразно осучаснюється, набуває нових соціальних акцентів: тут творчо
переосмислюються вже здавна знайомі «традиційні образи» та «вічні питання».
Першоджерело актуалізується не лише на рівні хронотопу, персоносфери,
сюжетотворення та історичного контексту, але й на рівні стильових парадигм нової
епохи. Суттєві модифікації епічного сюжету також відбуваються й на жанровому
рівні. Автори ввели додаткові сюжетні фрагменти з участю нових персонажів, значно
збільшуючи обсяг (текст класика на півтори сотні сторінок перетворився на
дванадцятисерійну міні-епопею). Це розгорнуло проблематику першоджерела, за рахунок
акторської гри стало більш виразним психологічне розкриття внутрішнього світу
персонажів. Соціально-побутова сатирично-гумористична повість-хроніка,
трансформуючись відносно специфічних вимірів іншого виду мистецтва, перетворилася
на успішний «трагікомічний» кінороман. Констатовано, що наявний ресурс «Кайдашевої
сім'ї» виявив тенденцію актуалізуватися в часі та просторі за рахунок пародіювання
стереотипів, певною мірою – завдяки деміфологізації і десакралізації звичних культурних
кодів. Римейк «Спіймати Кайдаша» підтвердив потенційний ресурс першоджерела,
можливості його успішного переспіву. | uk_UA |
dc.description.sponsorship | Кафедра зарубіжної літератури та теорії літератури | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Київ : МДУ | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | ;Вип.26-27 | |
dc.subject | І. Нечуй-Левицький | uk_UA |
dc.subject | «Спіймати Кайдаша» | uk_UA |
dc.subject | телесеріал | uk_UA |
dc.subject | римейк | uk_UA |
dc.subject | хронотоп | uk_UA |
dc.subject | персоносфера | uk_UA |
dc.subject | жанровий код | uk_UA |
dc.title | Актуалізація класичного тексту в жанрі римейку: телесеріал “Спіймати Кайдаша” (2020) | uk_UA |
dc.title.alternative | THE UPDATE OF THE CLASSIC TEXT IN THE GENRE OF REMAKE: TV SERIES «TO CATCH THE KAIDASH» (2020) | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |