Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorНікоряк, Наталія
dc.date.accessioned2023-09-07T16:00:00Z
dc.date.available2023-09-07T16:00:00Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationВидавничий дім "Гельветика"uk_UA
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7377
dc.description.abstractОкреслено параметри кінематографічного дискурсу творчого доробку Валер'яна Підмогильного (1901–1937): від першої екранізації «Доброго Бога» (1990) до фільму «Іди по воді» (2019), знятого за мотивами оповідання «В епідемічному бараці». Акцентовано на кінематографічній актуалізації творчості та біографії В. Підмогильного останніх десятиліть, зумовленої новою історичною ситуацією, прагненням по-новому рецептувати творчість яскравого представника «Розстріляного відродження». Підкреслено, що аналіз специфіки інтермедіального перекодування оповідання «Гайдамака» в однойменний короткометражний фільм 2011 р. режисера Романа Синчука засвідчив ряд трансформацій та модифікацій на рівні хронотопу, композиції, персоносфери та сюжетотворення. Розпочинаючи кінооповідь з допиту Олеся, кіномитці порушують сюжетну структуру оповідання, відповідно посилюють рівень драматичної напруги кінонарації. Передісторію ж потрапляння хлопця в полон подано у ретроспекції. Твір В. Підмогильного зазнає й певного редукування, зокрема кіноавтори уникають внутрішніх монологів Олеся, концентруючись натомість на формуванні романтично-героїчного образу справжнього гайдамаки. Фіксується активне використання різноманітних образів-деталей (кулон, щоденник, вірші, дзеркало, годинник, пістоль, чоботи, бритва, опале листя), які збагачують кінотекст яскравими кінообразами та кінометафорами. Водночас вони допомагають послідовно моделювати зовнішній та внутрішній світ персонажів, насичують фільм колізіями та подієвістю. Модифікується й фінал кінотексту, позаяк його залишають відкритим на піку емоційного (рецептивного) напруження: розстріл Олеся здійснюється холостими набоями, а серед катів – його товариш Василь. Акцентовано, що режисеру Роману Синчуку та кінематографічному колективу вдалося переконливо відтворити багатогранну специфіку складної епохи, уміло перенести на кіноекран головний задум Валер'яна Підмогильного – розкрити еволюцію неповторної індивідуальної особистості в конотації з темою повстанського руху в Україні.uk_UA
dc.description.sponsorshipКафедра зарубіжної літератури та теорії літературиuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.relation.ispartofseries;61
dc.subjectВалер'ян Підмогильний,uk_UA
dc.subject«Гайдамака»uk_UA
dc.subjectоповіданняuk_UA
dc.subjectсюжетuk_UA
dc.subjectкінорецепціяuk_UA
dc.subjectкінотекстuk_UA
dc.subjectінтермедіальністьuk_UA
dc.subjectжанрuk_UA
dc.titleСпецифіка кінорецепції оповідання "Гайдамака" Валер'яна Підмогильногоuk_UA
dc.title.alternativeSpecifics of the film reception of the story by Valerian Pidmohylny “Haydamak”uk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу