Маркетингова суть точок взаємодії в регіональній освітній мережі.
Abstract
Метою статті є визначення окремих точок взаємодій регіональної освітньої мережі та іх
маркетингової суті. Вузли в рамках РОМ формуються через взаємодію та партнерство шкіл,
закладів професійно-технічної та вищої освіти, закладів неформальної освіти, сервісів для
інформальної освіти, наукових установ, роботодавців та їх об’єднань, громадських організації,
інноваційних компаній, місцевих органів державної влади і управління, адміністративних структур,
які відповідають за державні пріоритети в частині підготовки фахівців.
У статті сформовано процедуру проведення емпіричного аналізу регіональної освітньої
мережі, яка дала змогу опрацювати, систематизувати й упорядкувати значний масив емпіричної
економічної інформації стосовно її вузлів: «Освіта», «Наука та інновації», «Влада», «Бізнес»,
«Стейкхолдери». Аналіз вузлів діючої регіональної освітньої мережі Чернівецької області засвідчив
досить високий потенціал освітньої, бізнесової, інноваційної, методичної, подієвої, стейкхолдерської
підсистем, що дає їй можливість займати лідируючі місця за багатьма показниками.
Діагностовано багато серйозних проблем, серед яких освітня міграція, демографічна
ситуація, низька інноваційна активність, що ведуть до посиленої конкуренції між бізнесом та
освітою, між різними рівнями освіти, між регіонами та країнами і вимагають трансформації
регіональної освітньої мережі з орієнтацією на потреби територіальної громади, регіональної
економіки, суспільства, на створення нових типів освітніх закладів, розробку освітніх програм
нового покоління, розробку альтернативних форм і форматів навчання, а головне – на реалізацію
концепції освіти протягом життя.
Отже, у результаті аналізу вузлів регіональної освітньої мережі у статті визначено
стратегічні напрями її трансформації: налагодження мережевої взаємодії між громадою,
інноваційними підприємствами, стартапами, IT-бізнесом і підприємництвом регіону; партнерство
та співпраця регіонального бізнесу, закладів професійно-технічної та вищої освіти в напрямі
розробки й узгодження освітніх програм, розвиток інфраструктур