Вибір методики оцінки конкурентоспроможності інноваційного підприємництва з урахуванням зовнішнього середовища
Abstract
Стаття присвячена вивченню питання методики оцінки конкурентоспроможності інноваційного підприємства. Незважаючи на відносно глибоке вивчення проблеми забезпечення конкурентоспроможності, єдиного підходу до її кількісної оцінки досі немає. Проблеми оцінки конкурентоспроможності складні і багатогранні. Успішність конкуренції на ринку діяльності залежить від наявності конкурентних переваг або ключових компетенцій, які утворені сукупністю складових (ціннісних і цінових). Правильна і об'єктивна оцінка конкурентоспроможності суб'єктів інноваційного підприємництва дозволяє менеджменту приймати доцільні і правильні рішення, які спрямовані на досягнення поставлених стратегічних цілей. На даний момент науковцями розглядається досить багато методів для оцінки конкурентоспроможності, однак відсутня загальноприйнята методика, що була б визнана як і науковцями так і практиками. Досліджуючи методи і моделі оцінки конкурентоспроможності господарюючих суб'єктів автор приходить до висновку, що всі підходи сфокусовані на багатокритеріальній оцінці будь-якої однієї функціональної області, яка описує конкурентоспроможність суб'єктів інноваційного підприємництва. Тому, вбачає доцільним розробити авторський підхід до оцінки конкурентоспроможності суб'єктів інноваційного підприємництва.