Формування звуковимови у дітей старшого дошкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення
Abstract
Правильна мова – одне з основних умов всебічного повноцінного розвитку. Чим багатша і правильніша у дитини мова, тим легше їй висловити свої думки, та ширші можливості у пізнанні навколишньої дійсності, змістовніше та повноцінне ставлення з однолітками та дорослими, активніше здійснюється психічний розвиток. У дослідженнях психологів, педагогів, лінгвістів вказується, що елементарне усвідомлення фонетичних особливостей слова, що звучить, впливає і на засвоєння граматичного ладу, словника, артикуляції. Діти з фонетико-фонематичним недорозвиненням мови при нормальному фізичному слуху та інтелекті мають порушення вимовної сторони мови та фонематичного слуху. Актуальність питань індивідуального підходу освіти продиктована потребами сучасного суспільства. Фонетико-фонематичне недорозвинення мови (ФФНМ) є поліетиологічним (багато причинним) дефектом, що має різну природу та механізм порушення мови. Тому індивідуальний підхід у корекційному процесі супроводу дитини старшого дошкільного віку з ФФНМ є актуальним для забезпечення ефективності корекційної роботи. На підставі вивчення актуальності було виявлено та сформульовано тему дослідження «Формування звуковимови у дітей старшого дошкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення».