Використання Орф-педагогіки в процесі дошкільної музичної освіти
Короткий опис(реферат)
Здібності дітей розвиваються в процесі активної музичної діяльності. Завдання педагога – правильно організувати та належним чином керувати ними з раннього віку, враховуючи вікові зміни. Німецький композитор Карл Орф розробив систему музичного виховання для дітей на основі їх творчого розвитку. Створюючи свою музично-педагогічну концепцію, Карл Орф адресував її , перш за все, педагогам, які працюють з дітьми у сфері музичної освіти. Розроблені педагогічні принципи Карл Орф втілив у методичному посібнику під назвою «Шульверк». Система Орфа включає всі форми музикування, від простих прикладів європейської класики, хорового співу, танцювальної музики та музики в джазових ансамблях та поп -групах. Він також включає прослуховування будь-якої музики, побудованої на ладотональних засадах, аж до серйозної сучасної музики, де основні елементи ладотонального мислення розширюються і доводяться до межі можливого в цьому типі музичного мислення. Ідеї К. Орфа відкрили реальний шлях до вирішення таких фундаментальних проблем музичної педагогіки, як виховання інтересу до музики, захоплення нею; визначення основ музичної освіти, її цілей та завдань; досягнення цілісності уроку музики, незважаючи на його традиційну фрагментацію на малопов’язані частини (спів, музична грамотність, слухання музики тощо); подолання протиріч між змістом і структурою освіти, розриву між декларуванням високих ідей та конкретним змістом програми тощо. Вони є основою методологічної системи, яка може практично забезпечити поширення загальнолюдських цінностей у музиці і на цій основі сформувати духовну сферу особистості.