Становлення та розвиток дитячої опери в музично-театральному мистецтві
Abstract
В історії музично-театральної культури створення опер для дітей займає відносно невеликий уривок часу (кінець ХІХ – поч. ХХІ ст.). Дитячі опери призначені для виконання як самими дітьми, так і дорослими, сприяють зростанню музичної культури підростаючого покоління, так само як і загальної культури. Також, це посприяло формуванню дітей як зрілої особистості, яка поважає духовні цінності, активно використовує їх у своїх життєвих орієнтирах. Становлення оперних творів для дітей та їх сприйняття є головними завданнями наукового дослідження. Тому розглянемо дитячі оперні твори, написані такими композиторами як: М. Лисенко, Е. Хумперднік, С. Туркевич. Для аналізу проблеми розглядалися тексти опер, записаних в різні роки, а також наукові роботи музикознавців: Н. Ізуграфова, Н. Андрієвської, М. Бахтіна, О. Кузьміної , Д. Романець та ще багатьох інших науковців. Водночас, актуальністю дослідження в даній науковій роботі є узагальнення відомостей про дитячий музичний театр та театральну педагогіку. В галузі театрального мистецтва представлені наукові роботи таких вчених: Г. Ісаакяна, О. Іванова, С. Барановської, З. Корогородського, І. Блінкова, О. Руднева. Слід зазначити, що дані наукові роботи вищеназваних авторів, поки що не стали предметом всебічного дослідження в українському гуманітарному знанні та музикознавстві, що і визначає актуальність теми даного дослідження. Тенденції, що склалися у жанрі опери для дітей, безпосередньо, призначеному для виконання у навчальних закладах та музично-освітніх осередках набувають своєї актуальності у діяльності музикантів-педагогів теперішнього часу.