Лінгводидактичні засади навчання української мови в Австралії
Короткий опис(реферат)
У статті проаналізовано передумови та особливості формування української спільноти в Австралії, засоби її вливу на суспільно-політичне життя країни поселення, починаючи з кінця 1940-х років і до сьогодні. Доведено, що основним чинником створення і забезпечення життєдіяльності етнічної спільноти українців в Австралії впродовж окресленого періоду є вивчення української мови в системі рідномовного шкільництва, яка включає школи українознавства та рідні школи, а також українознавчі студії в університетах. Здійснено аналіз дидактичного супроводу цього процесу (навчальних програм, підручників і посібників, методичних рекомендацій і розробок), лінгводидактичних особливостей навчання української мови в англомовному середовищі. Обгрунтовано, що вивчення української мови відповідає державним освітнім стандартам і включає сім рівнів її засвоєння та здійснюється на основі восьми дидактичних принципів. Акцентовано, що наскрізною темою в усіх класах є тема «Національне виховання», вивчення якої сприяє формуванню національної свідомості австралійських українців.