Роль дитячої літератури в логопедичній роботі з дітьми старшого дошкільного віку
Короткий опис(реферат)
Дипломна робота присвячена дослідженню впливу дитячої літератури на
розвиток мовлення у дітей старшого дошкільного віку на логопедичних
заняттях (на базі ДНЗ No16 м. Чернівці).
Актуальність дослідження зумовлена тим, що проблема використання
дитячої літератури в логопедичній роботі з дітьми старшого дошкільного віку
не знайшла належного відображення в спеціальній літературі.
У дипломній роботі здійснено аналіз теоретичних і практичних аспектів
використання дитячої літератури з дітьми старшого дошкільного віку;
проведено діагностику рівня розвитку мовлення дітей старшого дошкільного
віку; створено програму розвитку мовлення дошкільнят та експериментально
перевірено її ефективність у процесі використання дитячої літератури на
логопедичних заняттях і здійснено порівняльний аналіз отриманих
результатів.
У першому розділі «Теоретичні основи особливостей розвитку мовлення
у дітей дошкільного віку» розглядаються сучасні психолого-педагогічні
дослідження розвитку мовлення у дітей дошкільного віку, особливості
розвитку мовлення та мовленнєвих порушень дітей дошкільного віку,
художньо-мовленнєва компетенція та використання дитячої літератури в
логопедичній роботі з дітьми старшого шкільного віку.
Другий розділ «Методика використання дитячої літератури в
логопедичній роботі з дітьми старшого дошкільного віку» присвячено
діагностиці рівня розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку,
створенню програми з розвитку мовлення у дітей дошкільного віку із
загальним недорозвиненням мовлення та перевірці її ефективності,
дослідженню динаміки розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку з
використанням дитячої літератури. У дослідженні брали участь 15 дітей
віком від 5 до 6 років. Отримані дані підтвердили ефективність створеної
програми з розвитку мовлення та доцільність використання дитячої
літератури на логопедичних заняттях.