Логопедичний масаж при корекції дизартрії у старших дошкільників
Abstract
Проблема корекційно-логопедичної допомоги дітям з неврологічною
патологією нині є надзвичайно актуальною. Необхідність заходів з
діагностики та корекції порушень у розвитку дітей пов'язані з наявністю
країни тривожної демографічної ситуації, що характеризується як загальним
зниженням народжуваності, а й збільшенням частки народження хворих,
фізіологічно незрілих дітей.
Логопедична робота при дизартрії дуже трудомістка, багатопланова, має
комплексний характер і потребує систематичних занять із логопедом. При
дизартрії потрібна комплексна лікувально-педагогічна дія. Одним із засобів
корекційного впливу є логопедичний масаж. Логопедичний масаж має на меті
не тільки зміцнення або розслаблення м'язів артикуляції, але й стимуляцію
пропріоцептивних відчуттів, що сприяє чіткості кінестетичного сприйняття.
Мовні кінестезії мають дуже важливе значення у формуванні як імпресивної,
так і експресивної мови. Кінестетичне почуття супроводжує роботу всіх м'язів.
У комплексній системі корекційних заходів логопедичний масаж
випереджає артикуляційну, дихальну та голосову гімнастику.
Масаж у логопедичній практиці використовується при корекції
дизартрії. Правильний підбір масажних комплексів сприяє нормалізації
м'язового тонусу органів артикуляції, покращує їхню моторику, що сприяє
корекції вимовної сторони мови.