Особливості комунікативних умінь і навичок у дітей старшого дошкільного віку з загальним надорозвитком мовлення
Короткий опис(реферат)
Розглянувши в даному дослідженнні основні теоретичні аспекти
проблем формування комунікативних навичок в дошкільнят з загальним
недорозвиненням мови, нажаль, можна дійти досить непозитивного
висновку, що в дітей з цієї групи порушення комунікації не лишень
обмежується мовним компонентом, нажаль охоплює всю комунікативну
систему в загальному, що ускладнює міжособистісну взаємодію, що
негативно відбивається на психічному розвитку дитини, яка має мовні
патології.
Комунікативні порушення у дошкільнят мають особливості:
- труднощі дошкільнят у встановленні контакту з оточуючими
людьми,
- зниження потреби у спілкуванні,
- прояв незацікавленості в контактах,
- відсутність уміння орієнтуватися в різних ситуаціях спілкування,
- прояв негативності,
- несформованість форм комунікації (діалогічні та монологічні
мовлення),
- низька мовленнєва активність.
Виявлено, що комунікативна навичка у дітей старшого дошкільного
віку із загальним недорозвиненням мови перебуває в основному на
середньому та низькому рівні розвитку.
Отже, необхідна корекційна робота, спрямована на розвиток
комунікативних навичок.
Таким чином, у дітей із загальним недорозвиненням мови
спостерігаються порушення комунікативних навичок:
- труднощі дітей у встановленні контакту з людьми, які їх
оточують,
- зниження потреби у спілкуванні,
- незацікавленість у контакті,
- невміння орієнтуватися у ситуації спілкування, негативізм,
несформованість форм комунікації (діалогічна та монологічна мова), низька
мовна активність.
Можна дійти невтішного висновку, що у групі в дітей віком старшого
дошкільного віку із загальним недорозвиненням мови недостатньо розвинені
комунікативні навички.
Аналіз результатів роботи показав, що включення ігор у процесі
навчання сприяє формуванню мовної саморегуляції старших дошкільнят із
загальним недорозвиненням мови та їх успішному комунікативному
розвитку.
3
Ігри з правилами не лише сприяють загальному розвитку дітей, а й
розвивають комунікативні здібності, що суттєво позначається на підготовка
дітей до шкільного навчання.
У школі стає особливо важливими:
з одного боку, вміння підкорятися обов'язковим нормам та правилам,
з іншого – виявляти творчу активність, а також уміння приймати
тимчасову невдачу, не відмовляючись від спроб досягти успіху надалі,
найголовніше вміння спілкуватися один з одним, з дорослими.