Формування комунікативної компетентності в дітей старшого дошкільного віку засобами сюжетно-рольових ігор
Abstract
Актуальність своєчасного комунікативного розвитку в дошкільному віці
визначається завданнями зі створення оптимальних умов для розкриття
потенційних можливостей кожної дитини, що виявляються у специфічно
дитячих видах діяльності й пов’язані з комунікацією.
У дошкільників гра є провідним видом діяльності, через яку вони
пізнають світ. Відповідно, основним методом формування комунікативної
компетентності у дітей старшого дошкільного віку є гра. Для розвитку
комунікативної компетентності проводяться такі ігри, у яких мовна
активність дітей займає основне місце, що стимулюють дитячу активність,
самостійність, творчість. У грі дитина навчається долати труднощі, пізнає
оточення, шукає вихід із того чи іншого становища.
Оскільки дитина більшість часу проводить в умовах дошкільного
навчального закладу, її головними партнерами у спілкуванні є однолітки та
вихователі.
Спілкування виникає переважно в ігрових ситуаціях, у побуті, коли
діти не лише послуговуються мовними штампами, а й творять власні,
неповторні конструкції. У грі відтворюються норми людського життя та
діяльності, підпорядкування яким забезпечує пізнання та засвоєння
предметної й соціальної дійсності, інтелектуальний, емоційний і моральний
розвиток особистості.