ПОЛІКУЛЬТУРНЕ ВИХОВАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ПОЗАКЛАСНІЙ РОБОТІ
Короткий опис(реферат)
Необхідність розробки питань полікультурного виховання школярів зумовлена посиленням процесів глобалізації економіки, виникненням взаємозалежності і взаємовпливу держав, а також пошуком і створенням умов для розвитку особистості, її самореалізації в сучасному світі, що швидко змінюється. У процесі полікультурного виховання формується уявлення особистості про різноманіття культур та їх взаємозв’язок, виховується толерантне відношення до відмінностей представників різних культур, прищеплюються національні та загальнолюдські цінності, розвиваються навички й уміння взаємодії в сучасному полікультурному світі на основі толерантності та взаєморозуміння і, таким чином, забезпечується культурно-соціальна ідентифікація особистості.
Принципи полікультурності та поліетнічності декларуються в нормативних документах у галузі освіти (закон „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, „Концепція 12-річної загальноосвітньої школи”, „Національна доктрина розвитку освіти України в ХХІ столітті”, „Концепція національного виховання”, документи ООН, Ради Європи, ЮНЕСКО), у яких зазначається, що навчання та виховання повинні сприяти усвідомленню людиною свого коріння й місця в сучасному світі, прищепленню поваги до інших культур.
Актуальність проблеми полікультурного виховання учнів початкової школи зумовлена сприятливістю молодшого шкільного віку до виховних впливів, закладанням морально-культурних основ особистості молодшого школяра у зв’язку з активним формуванням його характеру, установок, стереотипів поведінки, мислення й світогляду, що надає можливість прищеплювати національні та загальнолюдські цінності, виховувати поважне відношення до іншої культури.