Показати скорочений опис матеріалу
Асертивність як умова ефективності професійної адаптації майбутніх психологів
dc.contributor.author | Пентелейчук, Олександр Борисович | |
dc.date.accessioned | 2024-02-11T13:18:21Z | |
dc.date.available | 2024-02-11T13:18:21Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9048 | |
dc.description.abstract | Українське суспільство зараз переживає багато кризових та стресових подій, які впливають на психічне здоров’я українців, що актуалізує потребу у якісних психологічних послугах. Викликом для наукової психології постає дослідження особливостей підготовки майбутніх фахівців охорони психічного здоров’я, за для кращого розуміння факторів, що впливають на їхню професійну ефективність. Одним з таких аспектів виступає феномен асертивності. Асертивна поведінка стає важливою в професійній діяльності фахівців, що надають психологічні послуги, і виступає засобом досягнення взаєморозуміння та гармонії з клієнтами та пацієнтами. Магістерська робота присвячена теоретичному та емпіричному дослідженню особливостей прояву асертивності майбутніх психологів як умови ефективної професійної адаптації. Вибірку дослідження склали дві групи: студенти 3 та 4 курсу спеціальностей 053 «Психологія» (n=25) та 225 «Медична психологія» (n=25). За результатами статистичного аналізу встановлено прямі взаємозв’язки серед студентів спеціальності «Психологія» між загальним рівнем асертивності та шкалами «Автономія (незалежність)» (r = 0,534; p≤0,01), «Професійна компетентність» (r = 0,432; p≤0,05). Також встановлено, що у групі студентів спеціальності «Медична психологія» прямокорелює показники загального рівня асертивності із шкалами «Виклик» (r = 0,392; p≤0,05), «Професійна компетентність» (r = 0,345; p≤0,05). Порівняльний аналіз між групами визначив, що емоційна складова асертивності статистично вищі у групі студентів спеціальності «Психологія», натомість когнітивна складова асертивності статистично вища серед студентів спеціальності «Медична психологія». Ukrainian society is currently experiencing many crisis and stressful events that affect the mental health of Ukrainians, which actualizes the need for quality psychological services. A challenge for scientific psychology is to study the specifics of the training of future mental health professionals, for a better understanding of the factors affecting their professional efficiency. One of these aspects is the phenomenon of assertiveness. Assertive behavior becomes important in the professional activity of specialists providing psychological services and acts as a means of achieving mutual understanding and harmony with clients and patients. The master's thesis is devoted to the theoretical and empirical study of the features of the assertiveness of future psychologists as a condition for effective professional adaptation. The study sample consisted of two groups: students of the 3rd and 4th year of specialties 053 "Psychology" (n=25) and 225 "Medical Psychology" (n=25). According to the results of the statistical analysis, direct relationships were established among the students of the specialty "Psychology" between the general level of assertiveness and the scales "Autonomy (independence)" (r = 0.534; p≤0.01), "Professional competence" (r = 0.432; p≤ 0.05). It was also established that in the group of students majoring in "Medical Psychology" the indicators of the general level of assertiveness are directly correlated with the scales "Challenge" (r = 0.392; p≤0.05), "Professional competence" (r = 0.345; p≤0.05). Comparative analysis between groups determined that the emotional component of assertiveness is statistically higher in the group of students majoring in Psychology, whereas the cognitive component of assertiveness is statistically higher among students majoring in Medical Psychology. | uk_UA |
dc.title | Асертивність як умова ефективності професійної адаптації майбутніх психологів | uk_UA |
Долучені файли
Даний матеріал зустрічається у наступних фондах
-
Магістерські роботи
Магістерські роботи студентів факультету